Retailerul de materiale de construcții şi amenajări interioare Dedeman Bacău a fost singurul mare retailer din industria românească de bricolaj care s-a extins într-un ritm accelerat tocmai pe timp de criză. Și există o evidenţă a cifrelor: compania fraţilor Dragoş şi Adrian Pavăl avea 13 magazine la finalul lui 2008, iar până la sfărşitul acestui an va număra 40, după ce va mai deschide încă două magazine, în Bucureşti şi Târgu-Jiu.
Într-o perioadă în care e foarte greu să găseşti puncte forte ale pieţei de care să profiţi, diferenţa se face prin „focalizarea segmentului-ţintă, real time management şi apropiere de clienţi“, crede Dragoş Pavăl, preşedintele Dedeman, nr. 1 în bricolajul românesc, o poziţie pe care compania intenţionează să şi-o păstreze; pe site-ul Dedeman există şi o hartă a României pe care sunt bifate cele 38 de magazine actuale, plus alte cinci oraşe (Giurgiu, Slobozia, Târgu Jiu, Oradea, Satu Mare), colorate în portocaliu, care reprezintă ţintele pentru deschiderile următoare.
Învestiţiile într-un nou magazin Dedeman ajung la 10 – 15 milioane de euro. Odată cu o nouă deschidere, compania creează şi 120 – 190 de locuri de muncă. Cu peste 6.770 de angajaţi, Dedeman este al doilea cel mai mare angajator din România dintre companiile cu capital 100% autohton, după RCS-RDS.
Trei companii autohtone (Dedeman, Arabesque și Ambient) îşi dispută cu cinci multinaţionale (Praktiker, Kingfisher (a cumpărat Bricostore), Leroy Merlin (a cumpărat bauMax), Hornbach, Mr. Bricolage) cele circa 1,7 – 1,8 mld: euro, la cât e estimată piaţa de distribuţie a materialelor de construcţii şi bricolaj; micile firme au o pondere de circa 30%.