Pe parcursul verii, turiștii care au petrecut vacanța în stațiunile din sudul litoralului au fos nevoiți să aștepte zeci de minute la cozile formate în zona podului vechi de la Agigea din cauza restricțiilor. Odată cu închiderea totală a circulației s-au format cozi kilometrice pentru a traversa noul pod spre sau dinspre Constanța.

 

„Cei aproximativ 14 km de drum național, între Eforie și Constanța, sunt parcurși în cel puțin 70 de minute. Copiii care fac naveta între Eforie Nord și Constanța, dacă încep prele la ora 8:00, trebuie să plece de acasă în jur de ora 6:00.

Pe podul nou se circulă pe 4 benzi, înainte de a urca pe pod se circulă pe o singură bandă”, a declarat, pentru Capital, un șofer de microbuz.

Întrebați de ce nu se nimeni pe șantier, reprezentanții Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale ne-au explicat că antreprenorul reîncepe lucrările în perioada următoare. „Nu se poate finaliza lucrarea sub trafic pentru că se pune în pericol sigurața oamenilor. Nu am închis podul cât a fost sezonul estival pentru că s-ar fi îngreunat traficul.

Înțelegm că s-a deschis anul școlar, dar trebuia să finalizăm acest proiect început de câțiva ani. Firma de construcții aduce utilajele și se ocupă de reînceperea lucrărilor. Se schimbă ultimele două hobane și la sfârșitul lunii se reia traficul”, ne-au precizat reprezentanții CNADNR.

Timp de trei luni, circulaţia autovehiculelor este deviată pe următoarea rută ocolitoare: nod rutier A4 (intersecţie cu DN 39), Agigea – A4 (intrare Port Constanţa Sud) – Podul Nou (Apolodor) peste Canalul Dunăre – Marea Neagră – Bretea acces la DN 39 (Eforie Nord – Agigea) – DN 38 (Agigea – Negru Vodă) şi retur. Circulaţia pietonală se realizează tot pe podul Agigea, printr-un culoar protejat, sub directa supraveghere a piloţilor de trafic.

Reabilitarea trebuia finalizată în 2013

Proiectul de reabilitare a podului situat la Km 8 al DN 39 Constanța – Mangalia, având termen de finalizare începutul anului 2013,  s-a blocat în două cabluri. Podul de la Agigea, care traversează Canalul Dunăre- Marea Neagră, legătura rutieră între Constanța și sudul litoralului românesc, a devenit un pericol real pentru șoferi, la sfârșitul anului trecut.

Evenimentul Zilei dezvăluia, în decembrie 2015, că sistemul de monitorizare a deformațiilor podului de la Agigea era expirat.

„Constructorul are de schimbat încă două hobane (corzi), iar sistemul de monitorizare a deformațiilor podului de la Agigea este expirat. Nu mai există contract cu nicio firmă care să se ocupe de acest sistem, în condițiile în care riscul de prăbușire a podului este foarte mare ”, declarau surse avizate din domeniu.

Contractul pentru reabilitarea podului de la Agigea ar fi trebuit să coste circa 16,7 milioane de lei, lucrărie ar fi trebuit să se desfășoare în perioada 2011-2013. Potrivit facturilor afișate de CNADNR în Registrul operațiunilor generatoare de plată, constructorul austriac Bilfinger Berger a încasat aproximativ 20 milioane de lei, bani de la buget.