În perioada aprilie – iunie 2014, profitul net a scăzut la 416 milioane de euro (556 milioane de dolari), de la 478 milioane de euro în trimestrul doi din 2013, în timp ce analiştii se aşteptau la 504 milioane de euro.

Profitul operaţional a urcat cu 20%, la 1,25 miliarde de euro, depăşind estimările analiştilor, de 1,17 miliarde de euro.

'Generali a înregistrat progrese solide în strategia sa de redresare. Credem că deciziile adoptate în vederea reparării bilanţului vor duce la evoluţii mai puternice a acţiunilor companiei', a afirmat analistul Marcus Rivaldi, de la Morgan Stanley, în Londra.

Pe segmentul asigurărilor de viaţă, profitul operaţional a crescut cu 10% în trimestrul doi din 2014, la 772 milioane de euro, în timp ce câştigul diviziei de asigurări generale au urcat cu 29%, la 517 milioane de euro.

Câştigurile includ o pierdere de 113 milioane de euro din vânzarea diviziei din Elveţia (BIS) către Grupo BTG Pactual din Brazilia contra sumei de 1,5 miliarde de franci elveţieni (1,65 miliarde de dolari), anunţată luna aceasta.

Rata solvabilităţii Solvency I la 30 iunie a urcat la 162%, depăşind obiectivul pentru 2015.

Miercuri, acţiunile Generali au scăzut cu 1%, la 15,32 euro, la bursa de la Milano, compania fiind evaluată la 23,9 miliarde de euro.

Săptămâna trecută, agenţia de evaluare financiară Fitch Ratings a confirmat la 'A minus' ratingul de stabilitate financiară (IFS) atribuit Assicurazioni Generali SpA şi subsidiarelor sale de bază şi la 'BBB plus' ratingul pentru datoriile pe termen lung ale celei mai mari companii de asigurări din Italia. Perspectiva pentru cele două ratinguri este stabilă.

Confirmarea reflectă aşteptările Fitch că performanţa operaţională a Generali se va menţine solidă, iar conducerea companiei va continua să se concentreze pe prezervarea capitalului şi reducerea datoriei.

Cu toate acestea, agenţia apreciază că în acest moment capitalul asiguratorului este vulnerabil la presiuni, din cauza expunerii substanţiale la obligaţiunile guvernamentale italiene.

Activităţile de asigurări ale Generali sunt diversificate internaţional, incluzând operaţiuni semnificative în Franţa şi Germania. Aceste operaţiuni nu sunt expuse la riscurile legate de investiţii sau la mediul economic din Italia şi, prin urmare, întăresc profilul de creditare al Generali, apreciază Fitch.

Obiectivul companiei este ca, până în 2015, să obţină patru miliarde de euro din vânzări de active. Până în prezent, Generali a obţinut peste jumătate din această sumă, după vânzarea, anul trecut, a diviziei de reasigurări din SUA şi a subsidiarei din Mexic.

Generali vinde active care nu sunt de bază pentru a se concentra pe divizia de asigurări şi pentru a-şi majora capitalul.

Compania, care operează în peste 60 de ţări şi are 82.000 de angajaţi, obţine aproximativ 10% din profitul operaţional în Europa Centrală şi de Est. De asemenea, al treilea asigurator din Europa a înfiinţat sucursale pe principalele pieţe din Extremul Orient, inclusiv India şi China.

Generali PPF Holding, un joint-venture între Assicurazioni Generali (51%) şi PPF Group (49%), este prezent şi pe piaţa din România.

Agerpres