În perioada aprilie-iunie 2014, profitul înainte de taxe şi dobânzi s-a redus cu 3,1%, la 3,33 miliarde de euro (4,46 miliarde de dolari), de la 3,44 miliarde de euro în trimestrul doi din 2013, în timp ce analiştii se aşteptau la 3,31 miliarde de euro.
Veniturile au scăzut cu 2,2%, la 51 miliarde de euro.
'Pe fondul continuării presiunilor din partea concurenţei, a situaţiei tensionate de pe unele pieţe emergente şi a schimbărilor tehnice şi economice fundamentale din industria auto, lucrăm din greu pentru a crea toate condiţiile de care avem nevoie astăzi pentru a ne asigura succesul de mâine', a afirmat directorul general al companiei germane, Martin Winterkorn.
La brandul auto VW, cea mai mare divizie a grupului, Winterkorn vrea să majoreze productivitatea şi să scadă costurile cu cinci miliarde euro până în 2017.
Profitul operaţional al brandului VW a scăzut în primul semestru din acest an cu 32%, la 1,01 miliarde de euro.
Joi, acţiunile Volkswagen au urcat cu 0,7%, la 176,85 euro, la bursa de la Frankfurt. Anul acesta, titlurile au scăzut cu 13%, evaluând compania la 83,7 miliarde de euro.
Volkswagen a menţinut estimarea privind obţinerea unei marje a profitului operaţional de 5,5 – 6,5% în acest an, faţă de 5,9% anul trecut.
Toyota a rămas şi în primul semestru din 2014 lider al vânzărilor pe plan mondial, urmată de Volkswagen, care a reuşit să urce pe locul doi, depăşind General Motors (GM), afectat de rechemările masive la service.
În perioada ianuarie-iunie 2014, vânzările producătorului auto nipon, care includ şi diviziile Hino Motors şi Daihatsu Motor, au urcat la 5,097 milioane de vehicule, în creştere cu aproape 4% faţă de primul semestru din 2014, pe fondul majorării livrărilor în Asia, SUA şi Europa.
Grupul auto german Volkswagen a vândut în primul semestru din acest an 4,97 milioane de vehicule, depăşind producătorul auto american General Motors, ca a livrat 4,92 milioane de unităţi.
Luna aceasta, Volkswagen a anunţat că va investi două miliarde de euro (2,7 miliarde de dolari) pentru a construi două noi fabrici pe cea mai mare piaţă auto din lume.
Compania germană, care deţine 12 branduri auto, intenţionează să construiască uzinele în oraşele Qingdao şi Tianjin.
De asemenea Volkswagen va investi 18,2 miliarde de euro în China până în 2018 pentru a majora numărul modelelor produse în această ţară.
Obiectivul strategic al celor de la Wolkswagen este ca, până în 2018, să devanseze General Motors şi Toyota Motor pentru a deveni cel mai mare producător auto din lume.
SURSA: Agerpres