"Prestatorii de servicii care efectuează operaţiuni de plată prin intermediul cardurilor de debit şi a cardurilor de credit la terminalele ATM au obligaţia de a informa consumatorii asupra tuturor comisioanelor, taxelor şi oricăror altor tipuri de costuri pe care trebuie să le suporte consumatorul în legătură cu contractul de prestări servicii, conform prevederilor prezentului ordin", se menționează în sursa citată.
Practic, băncile vor fi obligate să afişeze pe ecranul terminalelor ATM, "în ordinea operaţiunilor efectuate de către consumator, toate informaţiile legate de costurile tranzacţiei, dându-i acestuia posibilitatea, de a renunţa asupra efectuării acesteia sau a oricăror operaţiuni ce presupun eliberare de numerar, transfer din cont, plată facturi, sau oricare alte servicii solicitate în mod expres de către consumator şi efectuate prin intermediul ATM".
Informaţiile privind costurile trebuie să fie vizibile şi uşor de citit, precizând suma exactă pe care o persoană o are de plătit pentru fiecare operaţiune, nu procentul perceput.
În acest moment, băncile nu prezintă nivelul comisioanelor aferent tranzacţiilor de plată, de interogare a soldului sau de retragere numerar pe ecranul bancomatelor. Instituțiile bancare aplică în cazul cardurilor emise de alte bănci comisioane mult mai ridicate, ele fiind diferite de la o bancă la alta. De multe ori, consumatorii nu au cunoştinţă de comisioane practicate de bănci la retragerile de la ATM.
Mai mult, proiectul inițiat de ANPC va obliga băncile să informeze clienţii respectivi pe ecranul ATM-ului despre termenul maxim de recuperare a cardului şi numărul de telefon la care clientul poate apela în cazul în care i se reține sau blochează reţine cardul de debit/credit în bancomat.