Provident Financial România este compania financiară lider în domeniul creditelor de consum negarantate, de valori mici și pe perioade scurte, iar rețeaua sa teritorială de angajați rivalizează cu cea a unei bănci. Dar angajații Provident nu petrec mult timp în sucursală, așteptând clienții să vină la ei.  Modelul de business al celui mai mare angajator britanic din România are o istorie de peste 130 de ani și se bazează pe relația strânsă dintre clienții și agenții de vânzări ai companiei, care merg direct la ușa clientului.

Cum se întâmplă acest lucru? Clienții sună la Departamentul de Relații cu Clienții și solicită un împrumut. Un agent Provident va vizita apoi solicitantul la domiciliul său și îi va prezenta în detaliu caracteristicile împrumutului. Dacă decizia clientului este una pozitivă și sunt îndeplinite toate criteriile prevăzute de normele de creditare, după aprobarea împrumutului, agentul înmânează banii în maximum 48 de ore, pentru clienții care aleg serviciul opțional de gestionare a creditului la domiciliu. În acest caz, același agent va încasa apoi și ratele săptămânale, tot de la domiciliul clientului, după un program stabilit de comun acord.

"Agentul nostru de vânzări trebuie să aibă abilități foarte bune de comunicare și relaționare. Un agent Provident este atent și știe să identifice nevoile clienților noștri și în același timp îi place să lucreze cu cifrele. În general, clienții care interacționează cu agenții devin atrași de acest job, 5% dintre aceștia devenind chiar ei agenți", spune Marius Ciurariu, director Resurse Umane în cadrul Provident.

"De asemenea, cifrele ne arată că peste 60% dintre agenți sunt femei, iar aproximativ 70% dintre agenți sunt recomandați de către alți agenți. În acest moment avem deschise mai multe poziții în cadrul companiei, atât full time, cât și part time, cele mai multe posturi disponibile fiind în zone ca Muntenia (193 posturi), Transilvania (60 posturi) și Moldova (54 posturi)", spune Marius Ciurariu.

Potrivit lui Ciurariu, există o preocupare continuă pentru procesul de promovare internă, în companie fiind cunoscute exemple de „povești de succes“, în care unii angajați au ajuns de la statutul de agent de vânzări pe poziții de manageri în  departamentul de vânzări. Pentru a promova, fiecare angajat trebuie să aibă cel puțin nouă luni de experiență în cadrul companiei.