“Plățile contactless la POS sunt un succes, rata de adopție este mare, cosumatorii au îmbrățișat, intuitiv, valoarea soluției: ușor de folosit, rapid, comod. Piața este „coaptă” pentru pasul următor: utilizarea mobilului ca instrument de plată contactless la POS deoarece combină două elemente familiare: mobilul și plata contactless”, spune Boldescu.
În contextul platformificării serviciilor, vor apărea tot mai des oportunități de a lucra împreună, în proiecte inter-bănci sau cu Fintech-uri. Unele bănci vor putea deveni hub-uri de distribuție pentru un set larg de soluții, construite local sau internațional, mixând atuurile proprii (scalabilitate, experiență, capital, număr mare de clienți persoane fizice și persoane juridice) cu cele ale Fintech-urilor (agilitate, cultura inovației, tehnologie).
Băncile vor redefini customer experience și managementul relației cu clientul.În condițiile în care băncile își „văd” tot mai rar clienții, numărul agențiilor continuă să scadă, iar intensitatea de utilizare a serviciilor electronice crește vor apărea noi indicatori care să măsoare în special: experiența clienților și digital customer journey, interacțiunea contextuală, real-time. De asemenea, vor fi implementate soluții care să integreze human și digital, inteligența artificială, chat-bot, analytics.