“Am obținut performanțe financiare respectând toate obiectivele bugetate pentru o creștere profitabilă, am consolidat portofoliul prin investiții noi și lansări de produse, ne-am extins semnificativ și în zona de vânzări și logistică. În 2013, ne-am păstrat o strategie orientată către segmentele dinamice de piață, iar anul acesta vom urma aceleași obiective. Am planificat să ieșim în piață cu produse noi, deși consumul rămâne moderat, însă căutăm să ne adaptăm continuu nevoilor de consum și puterii de cumpărare”, comentează rezultatele financiare Raul Ciurtin, președinte și director general Albalact.
În Adunarea Generală Adunarea, din 28 aprilie, acționarii au aprobat de principiu fuziunea S.C. Albalact S.A. cu S.C. Rarăul S.A, prin absorbția Rarăul de către Albalact. Compania Albalact detine astăzi 99,01% din capitalul social al societății Rarăul, pe care a achiziționat-o în 2008 și în care a investit an de an. Fuziunea societăților Albalact și Rarăul – necesară pentru dezvoltarea unui management integrat eficient – a fost amânată în 2010, pentru a nu afecta eligibilitatea proiectelor de finanțare nerambursabilă SAPARD, contractate de ambele societăți și aflate la vremea aceea în derulare, se arată într+un comunicat remis presei.
Acționarii Albalact au mai aprobat și iniţierea negocierilor cu potenţiali investitori pentru înstrăinarea parţială sau totală a SC Albalact Logistics SRL, societate înființată anul trecut pentru preluarea activității de logistică a companiei.
Albalact, al treilea mare jucător de pe piața românească a lactatelor, rămâne lider cu brand-ul Zuzu pe segmentul laptelui pasteurizat, având o cotă de piață de 29.5% în valoare, dar este lider și în total piață de lapte (lapte UHT și lapte pasteurizat), cu o cotă de piață de 21.1% în valoare. Albalact este de asemenea lider de piață pe segmentul untului de masă, cu brandul omonim De Albalact și pe segmentul smântână, cu tot brand-ul De Albalact. Cu brand-ul Rarăul, compania a urcat pe locul 2 în topul producătorilor de brânză proaspătă de vaci (conform datelor A.C. Nielsen, Septembrie 2013).*
Zuzu Bifidus Snack este cel mai important proiect recent al companiei și completează portofoliul de iaurt al brand-ului Zuzu. Tot în categoria iaurt, Albalact a dezvoltat și brand-ul Poiana Florilor (un brand mai tânăr în portofoliul) cu o gamă de iaurturi cu aroma de fruct într-o variantă de gramaj mai mică, de 100 de grame.
Alte schimbări importante pentru Albalact au avut loc anul acesta. Zuzu a trecut printr-o noua etapă de rebranding, cu mici schimbări de design și ambalaj, care vor consolida identitatea brand-ului și îi vor conferi o și mai bună vizibilitate la raft. Toate ambalajele au fost redesenate în stilul viu, proaspăt, simplu și natural al brand-ului Zuzu. Noutățile vizează și rețetele, care au fost îmbunătățite, in special la iaurtul cu fructe.
Albalact – Alba Iulia este unul dintre primii trei producători de lapte şi produse lactate din România si cea mai mare companie cu capital majoritar românesc din industrie. Înfiinţată în anul 1971 şi transformată în societate comercială pe acţiuni în 1990, Albalact a fost privatizată în 1999. Compania Albalact are peste 800 de angajaţi şi peste 6.000 de acţionari şi este listată la categoria Rasdaq a Bursei de Valori Bucureşti. Compania produce peste 80 de sortimente de produse proaspete pasteurizate şi UHT sub brand-urile Fulga, Zuzu, Fruzu, Rarăul, De Albalact şi Poiana Florilor.
Principalii competitori ai Albalact sunt Lactalis și Hochland.