Aceste informații se regăsesc într-un studiu al agenției Paravion. Așadar, femeile din mediul urban active pe Facebook reprezintă categoria cea mai influențată de rețelele de socializare în alegerea vacanțelor. Circa 60% dintre doamnele și domnișoarele active pe reţeaua de socializare iau în calcul, pe lista scurtă a destinațiilor de vacanță, experiențele împărtășite pe rețelele sociale, prin poze și review-uri.
Din totalul reprezentantelor sexului frumos care utilizează frecvent Facebook, cele cu vârste între 25 şi 34 de ani, căsătorite sau într-o relaţie, sunt cele mai active în zona de turism & leisure – în proporţie de 25%.
Acestea preferă destinațiile romantice, precum Paris și Praga, dar și pe cele însorite, cu o climă mai călduroasă decât cea din România, cum ar fi Barcelona, Roma sau insulele grecești.
Cele mai convingătoare poze de pe rețelele de socializare pentru categoria feminină prezintă peisajele pariziene cu turnul Eiffel, străduțele înguste din Roma dar și plajele cochete din bazinul mediteraneean.
Bărbaţii din mediul urban, activi, cu venituri peste medie reprezintă aproximativ 30% din totalul celor interesați de topicuri de călătorie pe rețelele de socializare. Dintre aceștia, tot cei cu vârste între 25 și 34 ani sunt cei mai predispuși la a-și planifica vacanțele în funcție de newsfeedul de pe Facebook.
Preferințele lor în materie de călătorii nu sunt cu mult diferite de cele ale femeilor, însă, în topul destinațiilor se află stațiunile de schi din munții Alpi. Aceștia apreciază pozele cu peisaje montane, destinaţiile cu atracţii pentru sporturi de iarnă, dar și pe cele care înfățișează peisajele urbane din Paris, Roma sau Barcelona.
„Trendurile în materie de alegerea unei noi destinații de vacanță s-au schimbat în ultimii ani în rândul românilor. Turiștii clasici, care intrau în agenții și cereau referințe sau cataloage, încep să dispară și sunt înlocuiți de o nouă generație de turiști, care se informează de pe rețelele de socializare”, a declarat Remus Vișan, Director general al Paravion. Reprezentanții companiei sunt de părere că trendul se va dezvolta în următorii ani, având în vedere gradul tot mai ridicat de utilizatori ai reţelelor de socializare și uşurinţa cu care au acces la feedback personalizat pe aceste canale, direct de la comunităţile cu care se identifică.