În zona euro, comerţul cu amănuntul a urcat cu 0,6%, în timp ce în Uniunea Europeană s-a înregistrat o creştere de 1%. Comerţul cu amănuntul în UE a fost influenţat de faptul că vânzările de produse non-alimentare au crescut cu 1,5%, iar vânzările de alimente, băuturi şi ţigări au urcat cu 1,2%.
Cele mai mari creşteri au fost înregistrate în Luxemburg – 12,3%, Estonia – 9,1%, Bulgaria – 5,6% şi România – 5%, iar cele mai mari scăderi au fost înregistrate în Finlanda, cu minus 3,2%, Polonia, cu minus 1,8%, Danemarca şi Germania, ambele cu minus 0,8%.
În septembrie 2014, comparativ cu luna precedentă, comerţul cu amănuntul a scăzut cu 1,3% în zona euro şi cu 1,2% în Uniunea Europeană. Comerţul cu amănuntul în UE a fost influenţat de faptul că vânzările de produse non-alimentare au scăzut cu 2,1%, iar vânzările de alimente, băuturi şi ţigări au rămas stabile.
Cele mai mari creşteri au fost înregistrate în Malta – 1%, Luxemburg – 0,9%, Ungaria şi Slovacia, ambele cu 0,7%, iar cele mai mari scăderi au fost înregistrate în Germania minus 3,2%, Portugalia minus 2,5% şi Polonia minus 2,4%. România a înregistrat în septembrie un avans de 0,2%, peste media din UE.