Ca tipuri de pachete turistice, cea mai mare cerere a fost pentru Târgurile de Crăciun, urmată de cea pentru pachetele turistice tip city break, sejururi de Crăciun cu obiceiuri, pachete turistice de Revelion, vacanţe de schi şi pachete turistice pentru destinaţii exotice. Ca tendinţe, turiştii români au ales mai mult decât anii precedenţi România. Turismul de city break în Europa occidentală a înregistrat o uşoară scădere, din cauza atentatelor de la Paris, conform studiului, citat de Agerpres. Topul cererii pentru Târgurile de Crăciun este condus de Viena (Austria), urmat de Nuremberg (Germania), Sibiu (România), Praga (Cehia), Munchen (Germania) şi Milano (Italia).
De asemenea, românii preferă în continuare şi destinaţiile de schi, Austria fiind liderul absolut al topului. Următoarele destinaţii pentru sporturi de iarnă sunt Bulgaria, Italia, Franţa şi România. Topul preferinţelor turiştilor români în această iarnă, pentru Austria, este, pe landuri: Tirol, Steiermark, Salzburgerland, Upper Austria şi Vorarlberg.
”Acceptând că Adventul face parte din sărbătorile de iarnă, Târgurile de Crăciun au reprezentat o atracţie şi în acest an pentru turiştii români. Viena rămâne o destinaţie de top pentru sărbătorile de iarnă, dar turiştii români au vizat şi alte târguri, precum Nuremberg, Praga, Munchen şi chiar Milano. Pe de altă parte, pentru Crăciun şi Revelion, destinaţiile din România sunt imbatabile”, a precizat Florentin Mocanu, membru în consiliul director al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) şi director general al Edelweiss Travel, conform aceleiași surse.
Situaţia vânzărilor de pachete turistice pentru sărbătorile de iarnă (Crăciun şi Revelion, cumulate) înregistrată de tour-operator a reliefat faptul că românii au ales ca destinaţie propria lor ţară în proporţie de 52%, apoi Austria (16%), Germania (12%), Bulgaria (11%), destinaţii exotice (4%), iar celelalte destinaţii au cumulat 5% din preferinţe.
”Austria este extrem de dinamică şi de inventivă în conceperea ofertelor, în dezvoltarea regiunilor şi a staţiunilor. Acest aspect îi aduce cu siguranţă mulţi turişti din toată lumea şi, evident, şi din România. Austria are un farmec aparte şi, mai ales, reprezintă o şcoală a ospitalităţii cu mare tradiţie şi cu absolvenţi care activează în întreaga lume cu rezultate remarcabile. Pe de altă parte, şi Germania are ambiţii mari şi face eforturi pe măsură. Pe piaţa românească, primează noutatea că Germania poate fi destinaţie de vacanţă. Numărul de înnoptări în Germania dinspre România a crescut cu peste 20% în ultimii 4 ani”, se mai menţionează în studiu, potrivit aceleiași surse.