Vânzările de televizoarele cu ecran plat au înregistrat o rată de creştere de o cifră, în T1 2014, comparativ cu T1 2013, conform studiului GfK Temax. Piaţa de televizoare este aşteptată să crească şi mai mult în T2.
“Pe segmentul televizoarelor, observăm o preferință a clienților pentru televizoare cu diagonală peste 40 de inch (102 cm), dar și pentru modelele inteligente, cu acces la internet și funcții smart incluse. În România, pe segmentul televizoarelor suntem în punctul în care putem vorbi despre tendință de replacement, comparativ cu anii anteriori când eram în faza de penetrare”, a declarat Lucian Rădulescu, country head Sony România și Republica Moldova.
„Totodată, odată cu avansul tehnologic, scade distanța optimă de vizionare, astfel că într-o sufragerie de bloc, de exemplu, putem alege diagonale mai mari: 125 de centimetri (50 de inci) este, de exemplu, diagonala optimă pentru o distanță de vizionare de 3 metri, în cazul unui televizor cu tehnologie Motion Flow XR200. Tocmai de aceea vorbim de dublare a vânzărilor de televioare peste 40 de inci la nivel de piață”, a adăugat Rădulescu.
Lideri pe televizoarele 4K
Sony a lansat recent în România televizoarele oficiale ale Campionatului Mondial de Fotbal FIFA 2014 cu funcții speciale pentru pasionații de fotbal și competiții sportive. Sony a extins astfel seria de televizoare 4K cu noi modele cu diagonale începând cu 49 de inch și până la modelul de top de 85 de inch. De asemenea, gama Full HD a fost extinsă cu modele cu diagonale de la 32 la 65 de inch. În total, gama de televizoare BRAVIA 2014 numără 27 de modele, cu 30% mai mult decât portofoliul de anul trecut.
“Anul acesta, tehnologia 4K Ultra HD va fi fără îndoială un subiect “hot”. Pe acest segment, ne propunem menținerea poziției de lider în România, după ce am fost primul producător care a adus un televizor 4K pentru consumer pe piață. Acest lucru se traduce în vânzări de peste 500 de televizoare 4K Ultra HD în România, pe o piață pe care o estimăm la 2.000 de unități”, a precizat Rădulescu.
Noua gamă BRAVIA lansată pe piața locală vine funcții special pentru pasionații de fotbal, respectiv mod de vizionare Live Football, care ajustează setările de sunet și de imagine astfel încât să redea experiența autentică din stadion, dar și Social Viewing, funcție care oferă acces live la mesajele prietenilor postate pe Twitter despre meciul sau competiția sportivă urmărită; cu ajutorul camerei și al microfonului încorporate poți purta conversații prin Skype în timp ce te uiți la televizor, astfel încât poți comenta live cu prietenii cele mai importante faze de meci.