În perioada ianuarie – octombrie 2017, media numărului de comenzi online plasate, pe lună, de un client, a crescut cu 9%, față de perioada similară din anul precedent, potrivit celei mai recente analize a obiceiurilor de cumpărare ale clienților magazinului online Fashion Days.
La nivel regional, în primele zece luni ale anului, un client al magazinului din România și Ungaria a plasat, în medie, 4 comenzi, în timp ce un client din Bulgaria a plasat aproximativ 4,5 comenzi. O comandă a inclus peste două produse în fiecare dintre cele trei țări în care este prezent acest brand, astfel: în România – 2,21, în Bulgaria – 2,06, iar în Ungaria – 2,29 de produse per comandă.
Aplicația de mobil este cel mai intens utilizată pentru achiziții în România
Aplicațiile pentru dispozitivele mobile devin tot mai utilizate de clienți, care, în România, au plasat mai multe comenzi de pe mobil. Aplicația a fost intens utilizată pentru achiziții în toate cele trei țări, cea mai mare rată de utilizare fiind înregistrată tot în România – peste 50%, în perioada ianuarie – octombrie 2017.
„Fashion devine mobile first, iar aplicațiile reușesc să le fac viața mai ușoară clienților, care se pot bucura de shopping online de oriunde și oricând. Comportamentul de consum al clienților din regiunea în care brandul nostru este prezent se schimbă într-un ritm accelerat, pe care îl anticipam, aceștia migrând tot mai mult către dispozitivele mobile. Clienții fideli, de exemplu, accesează aplicația de mobil, în medie, de 10 ori pe lună, fie pentru a se inspira în alegerea ținutelor, pentru a afla ultimele noutăți din magazinul online, fie pentru a plasa comenzi”, declară Robert Berza, General Manager Fashion Days.
Produsele pentru copii ocupă o pondere mai mare în comenzi
Per total, mixul de produse cuprinse în comenzi devine tot mai echilibrat, de la an la an. În România, o comandă plasată pe fashiondays.ro a inclus, în medie, 53% produse pentru femei, 32% pentru bărbați, în timp ce 15% reprezintă obiecte pentru copii. Cea mai mare creștere a fost înregistrată de produsele pentru copii, a căror pondere a crescut cu peste 15%, în primele zece luni ale anului în curs, față de perioada similară din 2016.
Tendința este întâlnită la nivelul grupului, demonstrând beneficiile shopping-ului online pentru părinți, care găsesc pe site-ul magazinului produsele de care au nevoie pentru cei mici și reușesc, astfel, să economisească mai mult timp. În Bulgaria, ponderea produselor pentru copii în totalul achizițiilor a crescut cu peste 26%, iar în Ungaria cu aproape 22%.
În continuare, ca și în România, în Bulgaria și Ungaria, produsele pentru femei sunt cele mai comandate, reprezentând, procentual, 60%, respectiv 62% din totalul produselor cumpărate de pe această platformă în fiecare țară.