Peste 1.100 de companii din întreaga lume au expus, în acest an, automobile, componente și soluții tehnice la cea de-a 66-a ediție a unuia dintre cele mai mari evenimente ale industriei auto mondiale, IAA. Participarea la acest eveniment ne-a dat ocazia să aflăm care sunt cele mai noi concepte, studii de design și autovehicule de serie care vor ajunge, în curând, și în showroom-urile dealerilor de mașini din România. Cele mai importante dintre acestea, precum Alfa Romeo Giulia, Audi A4, BMW X1, BMW Seria 7, Hyundai Santa Fe, KIA Sportage, Mercedes-Benz Casa C Coupe, Mitsubishi Outlander, Opel Astra, Renault Megane, Toyota Prius sau Volkswagen Tiguan și multe altele, le veți putea descoperi în suplimentul AutoCapital care va apărea săptămâna viitoare. Până atunci, însă, iată câteva informații despre evenimentele importante care vor avea impact pentru piața din România, aflate de Capital direct de la sursă, în discuții cu oficiali ai marilor companii auto.
România va deveni țară „i“
Litera „i“ nu spune multe dacă nu este atașată acronimului BMW. Henrik Wenders, Vice President Product Management BMW i, a declarat pentru Capital că, până la finalul acestui an, faimoasele modele i3 și i8 ale mărcii bavareze vor fi comercializate şi în România. „Am lansat BMW i în 14 piețe de pe întreg globul. România este una dintre piețele aflate pe lista noastră și veți avea dealeri care vor comercializa modelele noastre electrice până la finalul acestui an“. În ciuda faptului că mulți dintre clienți privesc cu rezerve lipsa punctelor de încărcare, autonomia redusă și prețul mare al acestei noi tehnologii, oficialul mizează pe România. Henrik Wenders consideră că aceste trei mari teme de discuție privind încrederea clienților în achiziționarea unui automobil electric pot fi depășite în timp, pentru că, în multe cazuri, sunt generate doar de lipsa de informare.
Oficialul BMW ne-a dezvăluit și motivele pentru care România a fost aleasă de grupul german pentru a deveni o „țară i“. „Acolo unde vedem o atenție sporită și interes legate de modalitățile nepoluante de a circula cu un vehicul, suntem gata să livrăm modelele noastre. Desigur, am aprecia și un ajutor al autorităților române, asta ar face lucrurile să se miște mult mai repede, dar ne putem descurca și cu simpla informare a cumpărătorilor prin lideri de opinie care să convingă marea masă de oameni că lumea se schimbă și trebuie să începeți devreme pentru a fi în pas cu vremurile“, a menționat oficialul german.
Opel aduce sistemul OnStar
Jon Hyde, Director Global Expansion OnStar, ne-a dezvăluit faptul că, în viitorul apropiat, mașinile Opel vândute în România vor putea utiliza sistemul OnStar. Acesta este un concept de conectivitate care, la bază, are trei butoane – unul pentru situații de urgență (SOS), altul pentru serviciul concierge și al treilea pentru intimitate.
„Apăsarea butonului SOS este preluată rapid de operatorii noștri din Luton, aceștia solicitând informațiile necesare pentru ca apoi să trimită la fața locului ajutorul necesar. (…) Al doilea buton poate fi utilizat atunci când șoferul are nevoie de orice alte servicii, de la găsirea unei destinații și transmiterea ei către sistemul de navigație al mașinii, până la solicitări de informații despre starea vehiculului. Al treilea buton permite utilizatorului să devină «invizibil», să oprească monitorizarea mașinii prin GPS, ne-a explicat oficialul Opel. Tot Jon Hyde a menționat în discuția cu Capital că prețul sistemul OnStar – care permite și crearea unui hotspot pentru până la șapte echipamente mobile – va fi de doar 99 de euro pe an.
Mai multe detalii despre intrarea României în lumea „i“, despre cum văd cei la de BMW mașina conectată a viitorului, despre democratizarea luxului adusă de sistemul OnStar și despre cât de bine poziționată este România în „Atlasul Renault“, precum şi detalii despre toate premierele importante de la Frankfurt veți putea afla din suplimentul AutoCapital care va fi distribuit împreună cu numărul următor al revistei.
(Articol apărut în revista Capital din 28 septembrie 2015)