,,Este nevoie să atragem şi alţi investitori francezi în România, companii mici, mijlocii sau mari. Sunt realist. Am prezentat firmelor franceze câteva argumente convingătoare pentru a veni în România. Am vorbit de costul forţei de muncă, de costul metrului cub de gaz metan, dar nu am spus că mai avem şi birocraţie în România, că mai avem şi unele reacţii întârziate la nevoile acestei industrii de care autorităţile trebuie să ţină seamă. Avem antecedente încurajatoare în ceea ce priveşte atragerea investitorilor francezi. Dar avem, în Franţa, şi un deficit de imagine', a spus Stroe.
Misiunea de afaceri organizată la Bucureşti de agenţia guvernamentală Business France are rolul de a pune în legătură firmele franceze care prospectează piaţa locală cu firme de prestigiu care activează în România.
,,Franţa poate aduce o plus-valoare reală în domeniul industriei auto în România, o ţară în care industria auto este un sector cheie al economiei, construcţia de maşini şi producţia de piese auto asigurând peste 200.000 de locuri de muncă. Problema infrastructurii este, însă, absolut esenţială pentru creşterea economică a României. Sunt sigur că, graţie autorităţilor române şi accesării fondurilor structurale, o serie de probleme cu care ne confruntăm în prezent vor putea fi rezolvate. Suntem convinşi de avantajul competitiv al României şi suntem deschişi la posibilităţile de creştere a cooperării, cu atât mai mult cu cât industria auto reprezintă circa un sfert din exporturile româneşti', a declarat ambasadorul Franţei în România, Francois Saint-Paul.
Anul trecut, în România s-au fabricat 391.000 de automobile. În primele 5 luni din 2015, a fost consemnată o producţie totală de peste 177.600 de autoturisme din care Dacia – 155.904 unităţi şi Ford 21.700 unităţi.
,,Am înregistrat şi un export încurajator, cu o creştere faţă de aceeaşi perioadă din 2014, precum şi vânzări la intern de 200.705 unităţi. Şi în aceste cinci luni din 2015, la o maşină nouă înmatriculată discutăm de 7,3 maşini second hand. Devine un non-sens să vorbim, în aceste condiţii de reîmprospătarea parcului naţional. În 2015, cred că vom depăşi graniţa celor 400.000 de autovehicule produse în România', a spus preşedintele ACAROM.
În 2014, întreaga industrie auto din România a contribuit cu 12% la Produsul Intern Brut al României. Cifra de afaceri a industriei auto a fost, anul trecut, de 18 miliarde euro. AGERPRES