Potrivit unui comunicat transmis de autori, cercetarea a avut următoarele rezultate:

•           54% dintre angajaţi declară că au o asigurare de sănătate inclusă în pachetul de beneficii oferit de angajator, în vreme ce 67% declară că au abonament medical. Suprapunerea acestor procente, care depășeste 100%, este explicată prin confuzia pe care angajații o fac între o asigurare de sănătate și un abonament medical;

•           Când au fost întrebați despre beneficiile oferite de o asigurare de sănătate și cele oferite de un abonament medical, informațiile clare care au rezultat din răspunsuri au fost că abonamentul medical acoperă diverse analize și investigații, iar asigurarea de sănătate este folosită pentru situații mai dificile, uneori de urgență, cum ar fi intervențiile chirurgicale sau spitalizarea;

•           Respondenții înțeleg destul de clar că abonamentul medical oferă o reducere de cost pentru spitalizare și chirurgie (mai mult de două treimi), că serviciile medicale sunt acoperite în rețeaua clinicii, nu în afara ei (aproape două treimi). 61% înțeleg că abonamentul medical acoperă prevenția anumitor afecțiuni și 59% – că acoperă servicii medicale pentru afecțiuni existente (59%);

•           Confuzia este evidentă în condițiile în care 53% dintre respondenți consideră că abonamentul medical acoperă spitalizarea, chirurgia, tratamentul și investigațiile complexe;

•           Trei sferturi dintre respondenți înțeleg că asigurarea de sănătate acoperă spitalizarea, chirurgia, abonamentul și investigațiile complexe. Totuși, respondenții nu știu sigur dacă se oferă doar reducere la aceste servicii sau ele sunt acoperite integral;

•           62% înțeleg că asigurarea de sănătate acoperă servicii medicale atât în țară, cât și în străinătate, incluzând serviciile de prevenție (61%);

•           Dacă 60% înțelegeau că abonamentul medical oferă servicii într-o singură rețea de clinici, și în cazul asigurărilor de sănătate, 56% cunosc faptul că asigurarea de sănătate, spre deosebire de abonamentul medical, oferă servicii medicale în mai multe rețele de servicii medicale. Un procent relevant de 44% nu cunosc exact această informație (nu știu sau afirmă contrariul);

•           17% dintre cei care au folosit abonamentul medical declară că abonamentul medical nu acoperă:  68% –  investigațiile complexe,  23% – intervențiile chirurgicale și 9% – spitalizarea;

•           18% din cei care au folosit asigurarea de sănătate declară că nu au fost acoperite investigațiile speciale, mai complexe;

•           Dintre cei care nu au asigurare de sănătate, 51% își doresc să beneficieze de acest produs; Dintre cei care nu au abonament, doar 36% și-ar dori să aibă;

•           Întrebați pe cine ar dori beneficiar într-o asigurare de sănătate, dacă ar avea una, 78% dintre angajați au declarat că și-ar dori ca de asigurarea de sănătate să beneficieze întreaga familie (partenerul/a și copiii). 45% dintre respondenți menționează că sunt dispuși să plătească 100 lei pentru o astfel de asigurare, iar 28% ar plăti o sumă între 101 și 200 lei;

•           Elementele de interes pentru angajați într-un pachet de asigurări de sănătate sunt: analizele de sânge, investigațiile și chirurgia. De asemenea, le-ar plăcea ca asigurările să acopere costurile  de spitalizare și de stomatologie.

Conform comunicatului citat, studiul a avut două componente:

•           Cantitativ: peste 300 angajați, din companii multinaționale și naționale, cu peste 100 de angajați,  cu vârsta de peste 30 de ani, marja de eroare: ±5,7%, metoda CATI (chestionar telefonic), perioada: octombrie 2014

•           Calitativ: 13 angajatori, 40% companii locale, 60% companii multinaționale, domenii de activitate diferite (maximum două din același domeniu), companii medii și mari, plus 2 mici (aproximativ 50 angajați), perioada: octombrie – noiembrie 2014.