Platforma vedetă şi în acest an în ţară rămâne Facebook, cu  92% din răspunsuri (93% la nivel global), urmată de LinkedIn cu 75% (71% la nivel global) şi de YouTube cu 37% (55% la nivel global), reiese din studiul EY. Pe plan local se remarcă creşteri semnificative ale utilizării LinkedIn (+14% faţă de 2014), YouTube (+8% faţă de 2014) şi Twitter (+8% faţă de 2014). 

Frecvenţa de utilizare a reţelelor de socializare a scăzut semnificativ. Mai exact, în 2015, doar 36% din respondenţi au declarat că utilizează social media zilnic, cu 5% mai puţin decât în 2014 şi 13% mai puţin faţă de 2013. Cresc însă procentele celor care utilizează social media o dată la 2-3 zile, de la 15% în 2013 şi 23% în 2014, la 28% în 2015. De asemenea creşte frecvenţa utilizării săptămânale a comunicării prin social media, de la 22% la 23%. Zona de rezistenţă a celor care utilizează social media o dată la câteva luni a scăzut de la 9% în 2014 la numai 3% în 2015. 

"Social media modifică relaţia consumatorului cu produsul şi cu furnizorul. Consumatorul actual revendică tot mai mult rolul de partener în generarea modelelor de produs şi/sau serviciu, ca urmare a experienţei pe care a avut-o şi a faptului că îi pasă de brand", spune Constantin Măgdălina, knowledge management senior, EY România. 

Anul trecut, 91% dintre companii susţin că utilizarea reţelelor sociale le oferă un avantaj competitiv fată de companiile care nu folosesc reţele sociale, iar 53% dintre respondenţi generează oportunităţi de vânzare prin social media. 

Studiul "Social media şi mediul de afaceri românesc" are la bază un chestionar aplicat în perioada 3 – 20 noiembrie 2015. În raport se analizează răspunsurile a 270 de respondenţi din mediul local de business. Ediţia 2015 a studiului analizează răspunsurile unor reprezentanţi de companii din diverse industrii din România cu privire la modul în care acestea abordează marketing-ul prin intermediul reţelelor de socializare şi impactul pe care acest tip de marketing îl are în prezent în activitatea lor.

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 212.000 de angajaţi ce-şi desfăşoară activitatea în peste 700 de birouri din 150 de ţări. EY a încheiat anul fiscal la 30 iunie 2015 cu venituri de aproximativ 28,7 miliarde de dolari