Conform surselor citate, guvernul ar putea contracta un împrumut de la Banca Mondială pentru finanţarea tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov. În prezent, drumul ce leagă Capitala de staţiunile de pe Valea Prahovei şi judeţul Braşov este cel mai aglomerat din ţară. „În prezent, cele mai importante proiecte de infrastructură pentru PSD sunt autostrăzile Sibiu-Piteşti şi Comarnic-Braşov. Sunt în evaluare ofertele pentru construcţia loturilor 1 şi 5 ale autostrăzii Piteşti-Sibiu. Acest proiect este finanţat din fonduri europene. Autostrada Comarnic-Braşov are nevoie de buget, guvernul urmează să decidă sursa de finanţare”, ne-au declarat sursele citate.
Odiseea autostrăzii Comarnic-Brașov a început în perioada 2004, când fostul ministru al Transporturilor, Miron Mitrea, anunța că, la sfârșitul anului 2006, românii vor circula pe autostradă de la ComarnicBrașov. Până acum, contractul a fost reziliat de trei ori.
Primul contract de construcție a celor 58 km de autostradă a fost reziliat în 2005, după care, în 2010 și 2015, alte două contracte pentru construcția autostrăzii Comarnic-Brașov au fost reziliate din diverse motive.
La începutul lunii septembrie, premierul Mihai Tudose anunţa că a cerut ajutor tehnic de la Banca Mondială pentru construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov.