Planurile de expansiune ale retailerului german de tip discount, prezent pe piața locală din 2007, vizează acum „şi oraşele mici şi mijlocii, unde există o mulţime de oportunităţi de dezvoltare”, precizează Cosmin Ulmean, country manager pentru România şi Serbia al Takko Fashion; deja au fost deschise magazine Takko în Slobozia, Sighetu Marmației, Deva, Caransebeş, Buzău sau Tecuci, toate cu mai puțin de 70.000 de locuitori. Planul final: 100 de magazine. În cât timp? „În funcţie de spaţiile pe care le găsim. Nu mai deschidem 10-15 magazine pe an, pentru că piaţa nu oferă suficiente spaţii“, explică Ulmean.
Acum, adaugă el, nu se mai poate pune problema unei dezvoltari explozive a pieței de mall-uri și centre comeciale. „Cererea de produse fashion este foarte mare, dar, în același timp, prețul trebuie să fie moderat“, punctează managerul, cu precizarea că oferta Takko Fashion – cele mai recente tendințe în modă, la prețuri atractive – este foarte bine primită de către români.
Care e principalul factor diferenţiator pe care se pot baza retailerii de modă în căutarea creşterilor viitoare? E o întrebare la care Ulmean evita, într-o discuţie anterioară, să fie concret: „Oamenii nu vin în magazin doar pentru preţuri (…) ei caută varietate, tendinţe, caută «value for money»“.
În 2013, Takko Fashion a avut pierderi de circa 1,3 mil. euro la o cifră de afaceri de circa 28,4 de mil. euro, potrivit datelor raportate la Ministerul de Finanţe.