Familia Adelina și Mihai Bogdan, împreună cu fiul lor Eric (6 ani), au un buget de 3.000 de euro, anul acesta, pentru două ieșiri. Prima vacanță va fi în apropierea sărbătorii de Paște, iar cea de-a doua au planificat-o pentru luna septembrie. ”Nu este nici foarte cald, dar nici frig pentru destinația la care ne gândim, respectiv Antalya”, face o scurtă remarcă Mihai. Dacă pentru petrecerea Paștelui nu au stat prea mult pe gânduri și au ales Grecia (pentru care au plătit cu 30% mai puțin), cu Antalya nu au fost foarte siguri la început. ”Anul trecut am simițit o ușoară temere și am amânat această ieșire. Acum, semnalele sunt încurajatoare, în decizia noastră cântărind mult resorturile de cinci stele din Antalya, cu all inclusive și toate facilitățile pentru copii”, completează Adelina.
Și turoperatorii au mizat mult pe această destinație, încă de la începutul anului, cu atât mai mult cu cât hotelierii turci au tăiat mult din preț. ”Cei care vin la târg au cea mai bună ofertă. Reducerile de Early Booking (pragul de Early Booking e la sfârșitul lunii) cumulate cu reducerile din perioada târgului și cu cele prezentate de hotelierii turci pot ajunge chiar și la 50%”, a punctat Ana Goicea, manager agenție Cocktail Holidays.
Bineînțeles că în afară de Grecia și Turcia, este clar că Bulgaria și Spania ar putea aduce un record în topul vânzărilor pentru anul acesta. ”Din punct de vedere al trendului, destinaţia principală este Spania, cu o ofertă foarte bogată. Se pleacă în Spania de peste tot, din Bucureşti, Cluj, Iaşi, Timişoara, Craiova. Iar Bulgaria continuă să fie în top. Toate agenţiile de turism vând bine Bulgaria. Am început să avem, în Albena, probleme de stop sales. Cred că din aprilie, vor fi probleme cu rezervările la hotelurile de pe litoralul bulgăresc”, a detaliat Alin Burcea, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT) și președintele Paralela 45.
Trecând însă de la destinații deja consacrate, la Târg au fost anunțate și unele noutăți sau reveniri după o absență de câțiva ani.
De exemplu, Cocktail Holidays reia vacanțele în Egipt, la Sharm El Sheikh, din aprilie, pentru un pachet de șapte nopți prețurile începând de la aproximativ 500 de euro de persoană, la hotel de patru stele. Și ar mai trebui completat aici cu circuitele în China, în Singapore, cât și în două dintre cele mai solicitate destinații: Lisabona și Madeira.
Calculând o medie, reducerile reducerile afișate de către agenţiile participante la Târg au fost undeva între 25 şi 35%, însă au existat şi situaţii în care sejururile au fost cumpărate cu reduceri de 40 – 50%, așa cum a punctat Ana Goicea.
Ianuarie și februarie , luni de vârf pentru vânzări
”Românii își rezervă tot mai din timp vacanțele, avem din ce în ce mai multe rezervări Early Booking în ultimii ani. Ca urmare, ianuarie și februarie au devenit luni de vârf ale vânzărilor de vacanțe, impulsionate de discounturile consistente, de până la 45% și de posibilitatea de a alege din cele mai bune oferte existente pe piață”, a declarat și Cosmin Marinof, director național de vânzări TUI TravelCenter/Eurolines. Totodată, românii încep să pună un mare accent pe siguranța vacanței și aleg cu grijă agențiile sau site-urile de rezervări cărora le dau banii în avans sau pe tot sejurul, mai ales după ultimele evenimente și insolvențe din piață.
”O creștere consistentă a vânzărilor se remarcă și în ceea ce privește pachetele de servicii turistice pentru vacanțele în România”, a adăugat Marinof.
Punctual, luând în calcul două dintre cele mai căutate destinații interne – Litoralul și Delta Dunării -, anul acesta este așteptat ”un record” al numărului de turiști. Numită ”destinația diamant a României”, Delta Dunării a început să fie tot mai des bifată pe listele de vacanță ale turiștilor străini.
”Județele Constanța și Tulcea formează regiunea Dobrogea și se prezintă publicului național cu întregul potențial turistic. Cel mai mare success pe care îl prezentăm este introducerea zborurilor interne între Constanța și patru orașe din țară, precum și conectarea cu orașe europene. Așteptăm peste două milioane de turiști în acest sezon pe litoralul românesc și în Delta Dunării”, a subliniat Corina Martin, președintele Asociației Litoral – Delta Dunării.
Grosso modo, estimările jucătorilor din domeniu se opresc la vânzări de peste 10 milioane de euro, pentru cea de-a 37-a ediție a Târgului de Turism, organizat în perioada 16 – 19 februarie la Romexpo.