Evoluţia cifrei de afaceri la nivel de grup a fost sustinuţă pe de o parte de evoluţiile înregistrate de unele segmente din piaţa construcţiilor, iar pe de altă parte pe fondul câştigării de cotă pe piaţă internă. Rulajul a fost, de asemenea, influenţat pozitiv de livrările pe pieţele externe care au crescut cu aproximativ 8%, faţă de 2014. Grupul Teraplast exportă în Germania, Austria, Ungaria, Slovenia, Cehia, Slovacia, Italia, Bulgaria, Serbia şi Belgia.
Grupul Teraplast a realizat anul trecut un profit operaţional de aproape 46,29 milioane de lei, faţă de 17,78 milioane lei în 2014. Din valoarea realizată din activitatea operaţională, aproximativ 0,5 milioane lei reprezintă venituri din tranzacţii nerecurente.
„Rezultatul din 2015 se încadrează în ţintele bugetate pentru acest an, chiar dacă am avut un context economic destul de volatil. Ne-am confruntat cu creşteri accelerate ale preţului principalelor materii prime, precum şi cu disponibilitatea redusă a acestora, am avut clienţi care şi-au cerut insolvenţa şi au fost destule situaţii în care performanţele financiare ale potenţialilor clienţi nu ne-au permis să le acordăm credit comercial, conform politicii noastre de credit, situaţii în care am preferat să pierdem vânzări decât să ne asumăm riscuri exagerate de neîncasare“, a declarat Dorel Goia, preşedintele Consiliului de Administraţie al Teraplast.
EBITDA la nivel de grupa fost în crestere, acest indicator cifrându-se la peste 55,21 milioane lei, raportat la 35,33 milioane lei, în 2014.
În 2015 datoriile bancare ale grupului au scăzut cu peste 11%, faţă de perioada similară din 2014.
Grupul Teraplast a realizat în 2015 investiţii totale în valoare de 16,39 milioane lei, cea mai mare parte a acestor sume fiind orientate înspre achiziţia de echipamente.
Din grupul Teraplast fac parte companiile Teraplast, Plastsistem, Teraplast Moldova, Teraglass şi Politub.