Acest proiect reprezintă partea cea mai complexă a lucrărilor de modernizare și reabilitare a tronsonului de cale ferată de circa 170 km lungime. Lucrările sunt prevăzute a fi finalizate în termen de 40 de luni. Noul sistem de semnalizări va permite creșterea vitezei de transport feroviar până la 160 km/h. Pentru a testa si măsura performanța sistemelor furnizate, Alstom va pune la dispoziția CFR un tren regional, Coradia Polyvalent hibrid (electric și diesel), complet echipat pentru testare și măsurare.

„Am lucrat cu mare atenție în a găsi cea mai bună soluție dedicată acestui segment de cale ferată, astfel că acest proiect va contribui semnificativ la asigurarea unui transport rapid și sigur în regiune. Suntem convinși că pasagerii vor aprecia nu numai viteza și confortul pe acest segment modernizat, dar și designul și facilitățile trenului de testare, văzut de către noi ca soluție de viitor pentru nevoile de transport de pasageri de la noi din țară”, a declarat Gabriel Stanciu, Director General Alstom Transport România.

Alstom este lider mondial în tehnologia ERTMS și are contracte în 23 de țări. Acestea acoperă 12.500 km și peste 4.600 de trenuri. Compania a oferit soluții pentru șapte dintre 12 cele mai rapide linii de cale ferată de mare viteză ale lumii care folosesc această tehnologie. În România, acesta este al doilea proiect în care Alstom folosește soluția Atlas 200. De asemenea, Alstom a fost primul producător care a furnizat soluții bazate pe această tehnologie concomitent pentru liniile de foarte mare viteză (Roma – Napoli, Italia), pentru liniile de mare viteză transfrontalieră (de la Liége, Belgia, la granița germană), pentru linia cu cel mai intens trafic (Mattstetten-Rothrist din Elveția) și pentru o linie dedicată exclusiv transportului de marfă (Linia Betuwe din Olanda).

Coradia Polyvalent este rezultatul tehnologiei create de-a lungul a 30 de ani de experiență. Aceasta este singura generație de trenuri cu podea joasă dintr-un capăt în altul care integrează sistemul energetic hibrid (atât electric, cât și diesel), pentru a le oferi pasagerilor o experiență total nouă de a călători cu trenurile regionale. Sistemul energetic hibrid al trenului Coradia Polyvalent reduce impactul trenului asupra mediului și adaptează sistemul său de tracțiune pentru infrastructura existentă, atât pentru liniile electrificate, cât și pentru cele neelectrificate. Mai mult, concepția sa facilitează operațiunile de mentenanță astfel încât timpii de imobilizare să fie cât mai reduși cu putință.
 
Cele mai importante proiecte pe care compania le derulează în România sunt lucrările de mentenanță oferite companiei Metrorex, printr-un contract de 15 ani, precum și o serie de lucrări de modernizare și reabilitare pentru CFR.