”Voucherele de vacanţă oferă turoperatorilor accesul la o piaţă suplimentară estimată la circa 400 milioane de euro, realizarea de pachete complete de călătorie (transport, cazare, masa, tratament) şi creşterea numărului de turişti care interacţionează cu agenţiile”, a declarat prim-vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT) Lucia Morariu (și director general Eximtur), la un eveniment de profil.

Aceasta a subliniat că, pentru angajat,  voucherele de vacanţă sunt un beneficiu salarial, o creştere salarială şi o modalitate concretă de refacere a capacităţii de muncă. ”Prin contribuţiile şi taxele mai mici aplicate de stat angajatorilor pentru sumele acordate sub formă de vouchere de vacanţă se motivează angajatorii în a decide acordarea de astfel de beneficii unui număr cât mai mare de salariaţi”, a subliniat Lucia Morariu.

La rândul său, Alin Burcea, prim-vicepreşedinte al ANAT, a spus că, în 2016, ponderea voucherelor de vacanţă în totalul vânzărilor agenţiilor nu va fi semnificativă, dar aceasta poate creşte anul viitor.

În cazul unei companii, voucherele de vacanţă sunt o metodă eficientă de reducere a taxelor şi impozitelor comparativ cu acordarea de prime de vacanţe în bani. ”Economia pentru angajator este de 76% aplicat la suma netă acordată sub formă de vouchere de vacanţă, faţă de situaţia în care ar fi acordat prima de vacanţă în bani”, a adăugat Lucia Morariu. Evenimnetul a fost organizat cu ocazia Adunării Generale a Acţionarilor Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism.