Mașinile vor fi taxate pentru poluare între 50 de euro și 2.500 – 3.000 de euro. Pentru calcul va conta coeficientul de poluare și emisiile de dioxid de carbon.
Aceasta este varianta de lucru în acest moment, potrivit unor surse oficiale citate de TVR. Noua taxă se va aplica cel mai devreme la începutul verii.
Peste 630.000 de mașini vechi au fost înmatriculate în România, anul trecut. Fenomenul ia amploare și în 2018. În București, parcările marilor bulevarde sunt pline de autoturisme din import scoase la vânzare.
În multe județe, o programare la Registrul Auto Român se obține acum cel mai devreme pentru luna mai. Peste 120.000 de mașini au fost omologate deja de la începutul anului. Cu peste 20.000 mai mult decât în perioada similară a lui 2017.
Aceleaşi surse oficiale au susţinut pentru Știrile TVR că noua taxa de primă înmatriculare se va aplica timp de trei ani. Va fi înlocuită apoi de un impozit progresiv, plătit de toţi proprietarii de maşini în functie de cât de mult poluează autoturismele lor.
La solicitarea Capital de a confirma informația jurnaliștilor TVR, oficialii din Ministerul Mediului au declarat doar că „La data prezentei, este constituit un grup de lucru care reunește reprezentanți ai Ministerului Mediului, Ministerului Economiei, Ministerului Finanțelor Publice și reprezentanți ai industriei auto din România, grup de lucru ce are ca scop identificarea unei alternative legislative la timbrul de mediu pentru autovehicule, care să fie în concordanță cu Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene și cu principiul «poluatorul plătește». În cadrul grupului de lucru s-au discutat mai multe variante de reformulare a legislației printr-un sistem modern, european și care să atingă, în același timp, obiectivele de mediu, urmând ca, după finalizarea lucrărilor grupului de lucru, să anunțăm măsurile prin care se va implementa acest sistem.
Totodată, în cadrul instituției s-a constituit un grup de lucru, care are ca obiectiv identificarea de soluții, formularea și susținerea de propuneri pentru reducerea emisiilor de CO2 provenite de la autoturisme și de îmbunătățire a eficienței consumului de combustibil, precum și de înnoire a parcului auto național, soluții care trebuie să țină cont de legislația Uniunii Europene. Orice propunere este luată în considerare, astfel încât soluția ce se va adopta să respecte principiul «poluatorul plătește», în condiții nediscriminatorii pentru contribuabili.”