Ieri, pe sistemul electronic de achiziții publice, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a publicat anunțul pentru proiectarea și construcția secțiunii 2a a Autostrăzii Transilvania, între Ogra și Câmpia Turzii, cu o lungime totală de 37,2 kilometri.

Licitația va fi împărțită în trei loturi respectiv Ogra – Iernut (3,6 km), Iernut – Cheţani (17,9 km) şi Cheţani – Câmpia Turzii (15,7 km).

Cei de la CNADNR estimează valorea proiectului între 1,568 miliarde lei și 1,882 miliarde de lei fără TVA.

Practic, valoarea maximă a contractului cu TVA la un curs valutar de 4,4 lei/euro este de 530 milioane de euro, în timp ce valoarea minimă este de 442 milioane de euro cu TVA.

De aici reiese, că CNADNR este dispusă să ofere constructorului o sumă minimă de 9,56 milioane de euro pe kilometru. Menționăm că această valoare este fără TVA.

În cazul în care în costuri este cuprinsă și TVA, prețul minim estimat de CNADNR se ridică la 11,88 milioane de euro.

Dacă ne raportăm la valoarea maximă estimată de CNADNR, atunci costul pe kilometru de autostradă ajunge și la 14,24 milioane de euro cu TVA inclus.

Pe pagina de internet a CNADNR, în cazul Autostrăzii Transilvania, la acest sector Târgu Mureș – Câmpia Turzii, conform contractului parafat în urmă cu 10 ani cu americanii de la Bechtel, lungimea acestui tronson era de 36 de kilometri iar valoarea estimată a proiectului la 143,17 milioane de euro, așa cum se poate observa din imaginea de mai jos, ceea ce înseamnă un cost pe kilometru de 3,97 milioane de euro.

 

Practic, acum CNADNR este dispusă să ofere constructorului o sumă aproape triplă față de cea din contractul cu Bechtel.

Mai mult, costurile estimate de CNADNR depășesc standardul de cost aprobat de Guvernul României.

Ofertele sau cererile de participare din partea constructorilor interesaţi pot fi depuse până la 11 august.