Datele arată un start inegal al companiei americane în acest an, după ce livrările au înregistrat un avans de 5% în martie şi un declin de 9% în februarie.
Ford intenţionează să oprească până în iulie activitatea fabricii din Chongqing, unde sunt produse SUV-urile Ecosport şi sedanurile Focus şi Mondeo, pentru lucrări de mentenanţă. Planul nu afectează obiectivul Ford de a produce în trimestrul doi aproximativ 345.000 de vehicule în regiunea Asia-Pacific, a anunţat, joi, compania americană.
În primele patru luni din acest an, Ford China a vândut 391.294 de vehicule, în creştere cu 7% comparativ cu perioada similară din 2015.
În China, Ford produce vehicule împreună cu Chongqing Changan Automobile Co Ltd şi Jiangling Motors Corp Ltd.
Până acum, Ford are 10 fabrici în China, de când a intrat pe această piaţă, în 1995, peste 20.000 de angajaţi şi a lansat 15 modele destinate pieţei auto chineze.
În 2015, vânzările de autovehicule în China au înregistrat cel mai lent ritm de creştere din ultimii trei ani, de 4,7%, după un avans de 6,9% în 2014 şi de 13,9% în 2013. Analiştii prognozează că vânzările de autovehicule ar urma să urce cu 6% în acest an, până la 26,04 milioane de unităţi.
În ultimii cinci ani, Ford şi-a dublat cota de piaţă în China, până la 5%, conform datelor autorităţilor de la Beijing.
Pe piaţa din China, Ford se află pe locul cinci în topul principalilor producători auto străini după vânzări, în urma Volkswagen, General Motors, Nissan Motor şi Hyundai. Obiectivul Ford este de a ajunge pe locul trei în topul principalilor producători auto străini din China până în 2020 şi de a-şi majora vânzările pe plan global cu 52%, de la 6,2 milioane, în 2013, la 9,4 milioane de vehicule pe an, până în 2020.
Ford, al doilea mare producător auto din SUA, este prezent şi pe piaţa din România.
SURSA: Agerpres