'Conform Dispoziţiei nr. 47/2007, a directorului general al CFR SA, există un algoritm de tarifare a operatorilor, pentru vagoanele care staţionează pe calea ferată. Cu toate acestea, CFR marfă deţine 19.000 de vagoane staţionate, pentru care ar trebui să plătească o sumă de 166 milioane de lei anual către CFR Infrastructură, sumă pe care însă nu o plăteşte. În plus, Autoritatea Feroviară Română a stabilit o taxă de utilizare a fiecărei linii industriale de 105 euro, însă CFR Marfă este scutită şi de la plata acestei taxe. În situaţia în care antamăm un transport care include liniile industriale, diferenţa dintre operatorul privat şi cel de stat va fi mai mare cu numărul de linii antamate", a afirmat Nichita.
Potrivit acestuia, parcul de locomotive al CFR Marfă are nevoie de reparaţii capitale, siguranţa feroviară fiind în pericol.
"În urma unui control, AFER a semnalat că 75% dintre locomotivele CFR Marfă au termenul de reparaţie depăşit. Operatorii privaţi nu beneficiază de niciun fel de clemenţă, nu avem voie să circulăm. E un mare semn de exclamare din punct de vedere al siguranţei. În plus, noi – ca operatori privaţi – nu am fost consultaţi în momentul în care a fost realizat Master Planul de transport. Niciodată nu s-a luat un aviz consultativ, niciodată nu am fost invitaţi la discuţii, nici pe situaţia Master Planului, nici pe situaţia vreunei legislaţii viitoare. Nu există niciun fel de comunicare", a mai spus reprezentantul OPSFPR.
SURSA: Agerpres