În ceea ce priveşte consumul de date mobile, acesta a crescut cu 57% în trimestrul încheiat la 30 iunie, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce rata de acoperire a smartphone-urilor în baza de utilizatori a crescut cu 5,4 puncte procentuale.
Vodafone România a înregistrat, în intervalul menţionat, un număr total de 8.567.752 de clienţi (include utilizatorii serviciilor mobile, ai serviciilor de voce şi internet fix şi m2m), în scădere cu 1,05% în comparaţie cu aprilie-iunie 2013 (- 91.687 clienţi).
Din totalul raportat, 7.985.962 erau utilizatori ai serviciilor mobile şi 55.586 utilizatori ai serviciilor de broadband fix.
Conform sursei citate, veniturile din servicii ale companiei au scăzut cu 9,8% pe bază organică, faţă de acelaşi trimestru al anului anterior, ca urmare a reducerii semnificative a tarifelor de terminare, cu 69%, intrată în vigoare la data de 1 aprilie 2014. Pe de altă parte, dacă este exclus impactul scăderii tarifelor de terminare, veniturile din servicii ale Vodafone România au crescut cu 2,6% în ultimele trei luni, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, pe bază organică.
La 30 iunie 2014, abonaţii serviciilor Vodafone reprezentau 41,6% din baza de clienţi, iar utilizatorii Cartelei Vodafone, 58,4%. Utilizatorii serviciilor post-paid au crescut cu 1,1 puncte procentuale de la un trimestru la altul şi cu 1,2 puncte procentuale, de la un an la altul.
Divizia din România a Vodafone raportează rezultatele financiare în funcţie de anul fiscal britanic, care începe la 1 aprilie şi se încheie la 31 martie. Rezultatele raportate vineri corespund primului trimestru al anului financiar în curs, 2014-2015.
Vodafone Romania este o divizie a Vodafone Group Plc., unul dintre cele mai mari grupuri de telecomunicaţii mobile din lume, cu aproximativ 435 de milioane de clienţi, la 30 iunie 2014.
Grupul britanic are divizii în 30 de ţări de pe cinci continente şi peste 50 de reţele partenere din întreaga lume.AGERPRES