Un specialist în securitatea cibernetică spune că spune că trebuie să fim foarte atenți la reclame în mediul online. Printre cele legitime pot fi găsite și unele rău intenționate.
Trebuie să fim foarte atenți la reclame în mediul online
Astfel de reclame rău intenționate sunt cunoscute sub numele „malvertising”. Prin acestea, actorii rău intenționați cumpără spaţiu publicitar de la motoarele de căutare pentru a atrage potenţialele victime să acceseze anunţurile.
Mai mult, atacatorii au difuzat chiar şi reclame care imită softuri populare și de încredere, precum Blender, Audacity sau GIMP.
Mark Szabo a oferit mai multe explicații într-un articol de specialitate publicat pe blogul din România al Eset.
„Nu sunt necesare trucuri SEO – infractorii cibernetici care plătesc pentru anunţuri de căutare (search ads) poziţionează automat pagina lor rău intenţionată în partea de sus a rezultatelor căutării utilizatorilor”, a explicat Mark Szabo, într-un articol de specialitate publicat pe blogul din România al Eset.
Până și agenții de publicitate pot fi victime ale hackerilor
Potrivit specialistului, până și agenții de publicitate pot fi victime ale hackerilor. El spune că „actorii rău intenţionaţi pot altera un întreg lanţ de publicitate, compromiţându-l în mai multe moduri posibile”.
„Actorii rău intenţionaţi pot altera un întreg lanţ de publicitate, compromiţându-l în mai multe moduri posibile – de la cumpărarea de reclame şi uzurparea identităţii furnizorilor de motoare de căutare până la piratarea site-urilor web şi a serverelor de reclame.
În timp ce providerii motoarelor de căutare elimină constant reclamele sau site-urile web dăunătoare din rezultatele căutării, hackerii sunt perseverenţi şi continuă să găsească noi modalităţi prin care contracarează filtrarea conţinutului, ca într-un joc de-a hoţii şi vardiştii.
Drept urmare, nu puteţi fi niciodată 100% siguri că ce accesaţi nu ascunde un link dăunător”, a subliniat Mark Szabo.
El amintește apoi de alte forme de publicitate malware. De exemplu, banner-ele maligne ascund coduri dăunătoare prin utilizarea steganografiei, pe site-uri web legitime. Acestea sunt anunţuri rău intenţionate care folosesc hyperlinkuri din text.
Eset notează că Google a blocat sau a eliminat în 2023 un miliard de reclame dăunătoare, inclusiv reclame care promovau programe malware.
Un avertisment a sosit și de la Poliția Română
Amintim că un avertisment a sosit și de la Poliția Română. Autoritatea a tras un nou semnal de alarmă asupra pericolelor investițiilor online prin intermediul unor platforme de tranzacționare nesigure.
Mai multe scheme de fraudă folosesc numele unor companii mari și de încredere, precum Hidroelectrica, Transgaz, Petrom și BRUA, pentru a atrage potențiali investitori sub pretextul unor câștiguri rapide și substanțiale.
Vezi AICI mai multe detalii.