10 vehicule electrice cu o autonomie mare

În SUA, Agenția pentru Protecția Mediului este responsabilă pentru estimarea oficială a autonomiei electrice a tuturor mașinilor noi, dar face acest lucru într-un mod special. Pentru început, EPA conduce un VE complet încărcat prin ciclul de oraș și apoi prin ciclul de autostradă, totul pe un dinamometru, cunoscut sub numele de ”testul cu un singur ciclu”.

Alternativ, producătorii auto pot opta pentru un test cu mai multe cicluri, care constă din patru cicluri de oraș, două cicluri de autostradă și două cicluri de viteză constantă. Odată finalizat, EPA se ajustează pentru factorii din lumea reală, cum ar fi aerul condiționat, temperaturile scăzute și viteza mare sau comportamentul agresiv de condus. Totul se face pe un dinamometru.

Ajustat cu un factor standard de 0,7, EPA împarte intervalul demonstrat cu acest factor și apoi combină valorile ajustate ale intervalului oraș și autostradă ponderate cu 55% și, respectiv, 45% pentru a calcula un interval așteptat, scrie Roadandtrack.

Cum face testarea VE Consumer Reports din SUA

Consumer Reports (CR) adoptă o abordare similară, deși testarea sa are loc în California.

„Pentru a afla cât de mare este autonomia unor VE în condiții de condus pe autostradă, am supus 22 dintre cele mai populare mașini electrice noi printr-un nou test de gamă de viteză pe autostradă, conducând vehicule complet încărcate la o viteză constantă de 70 mph (112 km/h).

Deoarece conducerea pe temperaturi scăzute poate reduce autonomia unui VE între 25 și 50 la sută, efectuăm toate testele de autonomie vara la temperaturi mai mari, când vremea este senină și este cea mai favorabilă pentru intervalul EV”, explică CR.

Rezultatele sunt un set de numere care indică faptul că mare parte de vehicule electrice poate avea o autonomie mai mare decât spun producătorii lor.

2023 BMW i4 M50

Cifrele de performanță furnizate de BMW nu sunt întotdeauna exacte, dar acesta nu este un atribut negativ. Mașinile M-Performance produc adesea mai multă putere decât se anunță, iar cifrele privind autonomia VE nu sunt diferite.

Potrivit Consumer Reports, BMW i4 M50 din 2023 depășește cu mult 758 km de autonomie conform EPA. În testele din lumea reală, grand coupe-ul complet electric a realizat 511 km.

2021 Ford Mustang Mach-E Premium AWD

Configurarea unui Ford Mustang Mach-E este o sarcină dificilă. Cu mai multe niveluri de echipare, opțiuni pentru baterie și configurații ale sistemului de propulsie, Mach-E a fost un succes pentru Ford chiar de la lansarea sa în 2019.

EPA spune că versiunea Premium AWD Extended Range a Mach-E este bună pentru 434 km, dar testele reale au descoperit că este capabilă de 481 km.

ford mustang mach-e
Ford Mustang Mach-E / SURSA FOTO: Dreamstime

2022 Hyundai Ioniq 5 SEL AWD

În competiție cu Mach-E, Ioniq 5 de la Hyundai reprezintă cel mai bun mod de a crea un vehicul electric popular.

Cu un spațiu amplu în interior și o varietate de niveluri de echipare din care puteți alege, cea mai bună caracteristică a Ioniq 5 este, fără îndoială, caracterul său antrenant.

În timp ce testele din lumea reală indică date avantajoase, rezultatele nu sunt deosebit de impresionante. Cu o autonomie de 412 km, CR a putut depăși 430 km.

2023 Mercedes-Benz EQE 350 4Matic

Mercedes-Benz nu a primit aceleași laude pentru revoluția vehiculelor sale electrice ca alți producători, dar eforturile sale nu sunt lipsite de succes. Un design elegant împreună cu tehnologia modernă, fac din seria EQ o alegere utilă.

Cifrele privind autonomia ar putea fi cireașa de pe tort, deoarece Mercedes ar putea subevalua foarte mult autonomia VE. Evaluarea EPA pretinde 418 km pentru modelul EQE, în timp ce CR a stabilit până la 534 km.

2022 Rivian R1T

Rivian este un producător inovator din mai multe puncte de vedere. Cifrele sale par să fie și ele în tendințe pozitive.

Cu 505 km anunțați de EPA, CR a stabilit 537. Mașina a avut o autonomie mult mai redusă, de 354 km, în testele pe autostradă.

2021 Volkswagen ID.4 Pro S AWD

Nu este la fel de popular ca Ford Mustang Mach-E sau Hyundai Ioniq 5, dar Volkswagen ID.4 este un adversar redutabil pe piața EV. De asemenea, aduce VW într-o nouă eră a electrificării și designului.

În testele de gamă din lumea reală atinge 386 km autonomie, dar conform testelor CR a atins 407 km.

2023 BMW iX xDrive50

506 km autonomie evaluat de EPA este deja impresionantă, dar testarea CR a stabilit 595 km. Testele pe vreme mai rece din Michigan au condus mașina și șoferul la 466 km.

2023 Mercedes-Benz EQS SUV 450 4Matic

Poate nu este cel mai arătos model, dar cucerește clienții cu caracteristici de lux și o gamă impresionantă.

Cifrele EPA indică 458 km, dar testele CR arată până la 505 km. Pe autostradă, mașina a reușit aproximativ 418 km la 120 km/h.

2022 Kia EV6 Wind AWD

EV6 de la Kia este o altă mașină creată de Hyundai Motor Group. A atins doar 5 km peste autonomia pretinsă de 441 km.

Mașina a avut rezultate și mai dificile, de doar 305 km, la testul pe autostradă.

2022 Mercedes-Benz EQS 580 4Matic

EQS gestionează o performanță de gamă, cu o autonomie de 611 km, conform CR. Adică cu 64 km mai mult decât susține EPA.