Pe lângă avantajele menționate, bicicletele eBike au funcţia de asistare la pornirea de pe loc, nemaifiind astfel necesară acţionarea pedalelor, iar motorul puternic oferă o autonomie de 40 – 105 km, în funcţie de modul de funcţionare şi tipul de drum. Sistemul de propulsie eBike de la Bosch este puternic, robust şi nu necesită întreţinere, fiind testat în condiţii dificile de mediu.
Bicicletele electrice echipate cu „Sistemul de propulsie 45” vor fi fabricate de nouă producători de biciclete, lansarea pe piaţă fiind planificată pentru anul 2012. Bosch va începe livrările pentru producţia de serie către producătorii de biciclete încă din luna decembrie 2011.
Noua funcţie de asistare la pornirea de pe loc reprezintă o dotare exclusivistă a noului „Sistem de propulsie 45”. Pentru a porni bicicleta electrică, nu sunt necesare pedalele, bicicleta fiind acţionată de sistemul de propulsie electrică.
Mai mult motocicletă decât bicicletă
Modelele eBike asistate de motor, ce pot depăşi viteza de 25 km/h, nu mai sunt considerate biciclete de legislaţia multor ţări. În Germania, de exemplu, producătorul sau importatorul este obligat să obţină o aprobare (omologare) pentru fiecare model din partea TÜV. Cerinţele minime pentru a conduce un model eBike de mare viteză sunt permisul de conducere pentru motociclete şi o plăcuţă de înmatriculare. În plus, bicicletele electrice pot fi utilizate pe pistele speciale pentru biciclete doar dacă acestea permit accesul cu motorete.