Peste 100 de produse alimentare italiene vor putea fi achizitionate in real,- Hypermarket la preturi promotionale, incepand cu 4 iunie, pe parcursul a doua saptamani. Produsele sunt cuprinse in programul general al „Festivalului Italian”, care isi propune sa promoveze in Romania produsele „Made in Italy”.
„Festival Italian” este un program initiat de Ambasada Italiei la Bucuresti si de Institutul Italian de Comert Exterior, care se desfasoara in Romania in lunile mai si iunie. „Am dorit ca ultima faza a proiectului nostru sa cuprinda o promotie la produse italiene intr-unul dintre marile lanturi de hypermarket-uri. Aveam nevoie de un partener puternic care sa ne sustina in implementarea acestei idei si am gasit toata deschiderea la real,- Hypermarket, care ne-a sprijinit in derularea acesteia cu toate resursele. Multumim pe aceasta cale retelei real,- pentru implicare”, declara Mario Iaccarino, director Institutul Italian de Comert Exterior al Italiei.
Schimburile comerciale intre Romania si Italia pe segmentul agroalimentar s-au ridicat in 2008 la 456,2 milioane de euro, reprezentand circa 4% din totalul tranzactiilor comerciale intre cele doua tari. Romania a importat din Italia produse agricole si alimentare in valoare de 270,9 milioane de euro, Italia situandu-se pe a patra pozitie in topul tarilor furnizoare de astfel de produse, dupa Ungaria, Germania si Olanda.
Conform datelor publicate de ISTAT (Institutul Italian de Statistica), principalele produse agro-alimentare importate din Italia au fost: legume-fructe (86,6 milioane de euro); carne si preparate din carne (31,5 milioane de euro), dulciuri si produse de patiserie (18,3 milioane de euro), peste si conserve de peste (13,8 milioane de euro). S-au inregistrat, de asemenea, volume importante la importul de conserve si sucuri din legume si fructe (11,3 milioane de euro), cafea (10,9 milioane de euro), orez (8 milioane de euro). Italia s-a confirmat ca primul furnizor de paste fainoase (4,4 milioane de euro) si de ulei de masline extravirgin (4 milioane de euro).
„Festival Italian” a inceput pe 20 mai cu o saptamana dedicata modei italiene, continuand pe zona de food in restaurante, mobila si design interior, avand ca destinatie finala promovarea produselor alimentare „Made in Italy” printr-o promotie derulata reteaua real,- la peste 100 de articole. Printre brandurile care se regasesc in promotie se numara Monini, Barilla, Rio Mare, Agnesi, De Cecco, Pietro Coricelli, Balloco, Lavazza, Bauli, Witor’s, Cirio, San Benedetto, Campari, Martini, Asti Cinzano, Ramazzoti, Piccini, Banfi, Corvo, Santa Cristina, Rapitalia, Fiorucci, Parmacotto, Galbani, La Contadina, Zarpellon, Casa Cecconi, Solo Italia, Vicenzi, Bonta Divina.
“Suntem foarte onorati ca am avut posibilitatea sa fim partenerii ICE in initiativa de a promova produsele italiene in randul consumatorilor romani. De asemenea, consideram organizarea Zilelor Italiene la real,- foarte oportuna deoarece noi promovam intotdeauna excelenta si bunul gust in sectoarele noastre alimentare si de bauturi. Bucataria italiana este recunoscuta in toata lumea pentru calitate, iar real,- Hypermarket la randul sau investeste in a oferi calitate la preturi neasteptate, pentu a atrage cat mai multi consumatori in magazine.” Tjeerd Jegen, director general real,- Hypermarket Romania.
Schimburi de 11.56 miliarde de euro intre Romania si Italia
Volumul schimburilor economice dintre Romania si Italia s-a ridicat in 2008 la 11,56 miliarde de euro. Romania a exportat catre Italia marfuri in valoare de 5,18 miliarde de euro, in timp ce importurile din Italia au insumat 6,38 miliarde de euro.
Despre Institutul Italian de Comert Exterior Bucuresti (ICE)
ICE (Institutul Italian de Comert Exterior) cu sediul central la Roma este o agentie guvernamentala care are ca scop promovarea comertului exterior italian; Biroul ICE de la Bucuresti opereaza in Romania din 1969 si ofera asistenta firmelor italiene care doresc demararea sau extinderea unei activitati in Romana. Biroul ICE Bucuresti are in competenta si piata din Republica Moldova, unde va fi inaugurat un Birou de corespondenta in curand.
Activitatile desfasurate de ICE sunt finantate cu precadere din fonduri publice acordate de catre Ministerul italian al Dezvoltarii Economice.
Despre real,- Hypermarket
real,- Hypermarket este divizia de vanzari cu amanuntul a METRO Group, unul dintre cei mai mari retaileri la nivel mondial, prezent in 32 de tari, unde detine peste 2.200 de magazine, in care lucreaza in jur de 300.000 de angajati.
real,- Hypermarket Romania a deschis primul magazin la Timisoara in martie 2006 reusind performanta ca in 3 ani de zile sa isi formeze o retea de 21 de hypermarketuri localizate in Bucuresti si in alte orase importante din tara, ceea ce ar insemna in medie un magazin deschis la fiecare 7 saptamani. La nivelul anului 2008 real,- a inregistrat o crestere foarte puternica a vanzarilor ca urmare a continuarii expansiunii si a unei cresteri organice la nivelul magazinelor existente. Cifra de afaceri a crescut de la 1, 22 miliarde lei (367 milioane Euro) in 2007 la 2,35 miliarde lei (638 milioane Euro) in 2008 (vanzarile sunt in valori nete, nu contin TVA).