Situatia din provincie este total diferita de cea din Bucuresti. Doar sase hoteluri din tara – neluandu-le in calcul pe cele din statiuni – pun la dispozitia clientilor centre de fitness sau piscina. In Bucuresti insa, desi tarifele practicate sunt uneori astronomice, depasind 1.000 de dolari pe an, cluburile de sanatate din hoteluri sunt pline. Explicatia este simpla. Cei mai multi dintre clientii fideli sunt diplomati, straini care vin cu diverse treburi in Romania, oameni de afaceri romani, angajati din categoria top management la firmele straine si rudele lor, cel mai adesea sotii si copii. De asemenea, sunt multi si cei care primesc abonamente anuale la astfel de centre, drept bonus din partea firmei la care lucreaza. Un alt aspect este legat de posibilitatea clientilor hotelului de a folosi gratuit unele facilitati din cadrul cluburilor de sanatate.
Asa se explica faptul ca, spre surpriza multora, la ora 6:30 dimineata, in timpul saptamanii, clubul de sanatate The Works de la Hotelul Hilton este aproape plin. „Majoritatea clientilor matinali sunt oaspetii hotelului, care beneficiaza de toate facilitatile (fitness, piscina, jacuzzi, sauna) – cu exceptia masajului si a solariului – fara a plati nimic. Avem multi clienti din strainatate, consultanti la diverse companii, care vin si stau doua-trei luni la hotel, iar in acest timp vin zilnic la club. O categorie relativ noua de clienti o reprezinta tinerii romani, intre 20 si 30 de ani. Zilnic 100 de persoane fac aici sport.”, relateaza Flori Spanu, managerul clubului. In prezent, clubul are in jur de 200 de membri, iar din acestia jumatate sunt clienti fideli de patru ani, de la deschidere. Aproximativ 65% sunt barbati, iar intervalele preferate de ei pentru antrenamente sunt 6-12 dimineata si 17-22 seara. Un abonament anual pentru o persoana la Health Club Hilton costa 890 USD, iar pentru doua 1.490 USD. De asemenea, se pot face abonamente pe sase luni (490 USD) sau pe trei luni (290 USD) sau pentru intervalul orar 6-15 (in timpul saptamanii) – 550 USD/an, 350 USD/6 luni, 250 USD/ 3 luni. Un bilet de intrare pentru o zi ajunge la 6-15 USD, in functie de ora la care doriti sa mergeti.
Abonamentul este mai rentabil
Aproximativ 100 de persoane pe zi beneficiaza de serviciile de la World Class Health Academy din cadrul Grand Hotel Marriott, contra unor preturi considerate de multi exclusiviste, astfel ca si clientela este pe masura. Pentru 1.790 USD pe an, primiti un abonament VIP si va puteti bucura nelimitat de cele patru programe oferite de clubul de la Hotelul Marriott: fitness, gimnastica aerobica, piscina+jacuzzi, squash. In plus, beneficiati de tarife speciale la masaj (25 USD/30), trainer personal (30 USD/ora), sauna gratuita, prosop, dulap, parcare si centru de ingrijire a copiilor pana la 12 ani. Un bilet de intrare pentru o zi costa 35 USD si doar 20 USD daca sunteti insotitorul unui membru al clubului. „Desi World Class Health Academy si Hotelul Marriott sunt doua companii diferite, colaboram indeaproape cu ei si ne bazam unii pe ceilalti. Clientii hotelului nu trebuie sa plateasca decat gimnastica aerobica (6 USD/sedinta), avand posibilitatea de a folosi piscina, sala de fitness si sauna gratuit”, declara Michelle Dietrich, managerul general al clubului. In prezent, clubul are peste 1.000 de membri, iar compania intentioneaza sa deschida un al doilea centru, intr-un hotel din afara Bucurestiului.
Persoanele care dispun de un buget limitat pot merge la Clubul Parc. Amplasat in spatele hotelului Best Western Parc, clubul dispune de piscina, sauna, fitness, masaj, biliard si terenuri de tenis. Un abonament la piscina pe trei luni cu intrari nelimitate costa 2,1 milioane lei, iar unul la fitness ajunge la 1,6 milioane lei. Pentru o ora de tenis de camp trebuie sa platiti 150.000 lei, pentru una de biliard 100.000 lei, iar pentru una de masaj 260.000 lei. „Politica noastra in prezent este sa incercam sa atragem mai multi clienti pe baza de abonament”, spune Ana Maria Carciumarescu, sales manager la Hotelul Best Western Parc. Pentru oricare club de sanatate optati, merita sa investiti acei bani macar pentru a cunoaste viitori parteneri de afaceri