Editia din 2008 a “Programului de stimulare a înnoirii parcului naţional auto” a luat sfarsit. Conform Administratiei Fondului de Mediu (AFM), din totalul de 40.000 de autoturisme care puteau fi achizitionate cu reducerea de 3.000 de lei, aproape 10.000 au ramas neutilizate. Din comunicatul AFM, remis astazi redactiei Capital, rezulta ca au fost scoase din uz 30.466 de autovehicule, si ca din totalul celor 40.000 autoturisme ce urmau a fi decontate în cadrul Programului, 9.534 au rămas neutilizate.

In raportul final al Programului se arata ca nici macar Dacia nu a reusit sa epuizeze intreaga cota repartizata. Astfel, din 9.692 de masini avute la dispozitie, reteaua producatorului autohton a lasat neutilizate 879 de vehicule. De asemenea, Citroen a ramas cu 69 de masini din 218, Fiat cu nu mai putin de 1.489 din 3.232.

De altfel, majoritatea marcilor nu au reusit sa atraga suficienti clienti in ciuda bonusului de 3.000 de lei. Singurele marci care au utilizat complet sumele alocate au fost Kia, Daewoo, Honda, Suzuki si Mitsubishi. Cele mai mari cote neutilizate au fost cele ale companiilor care importa Opel, Chevrolet, Hyundai, Fiat, Skoda, Audi, Seat si Volkswagen.

Pentru editia din anul viitor, AFM a decis sa solicite Guvernului o scadere a vechimii masinilor care pot fi predate la Remat astfel incat sa poata accede la sumele acordate de Guvern un numar tot mai mare de persoane.

Bilantul exact al editiei din acest an poate fi accesat aici

Detalii despre masurile asteptate pentru editia din 2009 a programului “Rabla” puteti citi in articolul “Intră în programul “Rabla” şi maşinile mai noi de 12 ani