”Turiştii au zburat la clasa business, au avut regim all inclusive, transfer cu avion privat de la aeroport la hotel. Este vorba despre un pachet de servicii turistice VIP, în Antalya, la Maxx Royal, în valoare de 96.000 de euro, 14 nopţi, pentru luna august”, spune Daniela Toncu, leisure&retail manager Happy Tour, agenția care a vândut această vacanța.
O altă vacanță care intră la categoria ”de lux” a fost vândută de Accent Travel & Events pentru 52.808 euro. Și acest pachet a fost tot pentru două persoane (în perioada 14 ianuarie – 15 martie), în Emiratele Arabe Unite – Sri Lanka – Cambodgia – Singapore – Hong Kong – China. Turiştii au fost cazaţi în hoteluri de 4 şi 5 stele, în regim mic dejun și au călătorit la business class, având parte de circuite private.
Puțin mai ieftin, dar la fel de scump pentru un român cu venituri medii, este și pachetul pentru Statele Unite ale Americii – 33.000 de euro, două persoane, vândut de Cocktail Holidays, o vacanţă cu zboruri la business class şi cazări în hoteluri de 5 stele.
Aproape aceeași valoare (32.700 de euro) a plătit o persoană, la agenția Eximtur, pentru o croazieră “Miami to Singapore”, de 71 de zile, pe ruta: Miami (USA) – Aruba – Curacao – Bonaire – Grenada – St. Lucia – Martinica – Barbados – Trinidad si Tobago – Guiana Franceza – Brazilia – Togo – Benin – Sao Tome si Principe – Angola – Namibia – Africa de Sud – Mozambic – Madagascar – Tanzania – Kenia – Seychelles – Insulele Maldive – India – Myanmar – Malaezia – Singapore. În acest pachet, este pensiune completă, cu băuturi incluse și zboruri la clasa business pe ruta Bucureşti-Miami şi Singapore-Bucureşti.
Evident, sunt și turiști care merg în destinații clasice, precum Grecia, și cheltuiesc 12.000 euro doar pentru cazare. Practic, în ultimii ani, luxul a devenit mai accesibil datorită dezvoltării rutelor operate de companiile aeriene. Astfel, turiștii au acces mai ușor către destinații fascinante pe care până acum câțiva ani nici nu le visau.