”Astăzi păstrăm informaţiile în mediul virtual sau în mari centre de date, ce dispun de echipamente de backup de tip appliance – soluţii compuse dintr-o aplicaţie de backup preinstalată pe un dispozitiv hardware cu capacităţi de stocare, care joacă rolul de 'lacăt şi cheie' în vederea protejării lor de infractorii cibernetici care încearcă să fure informaţiile pentru a le vinde pe piaţa neagră”, menţionează raportul, potrivit Agerpres. În condiţiile în care rata de creştere a datelor este de 60-70% pe an, precum şi ale proliferării virtualizării, companiile se confruntă cu o nouă realitate, modelele tradiţionale de protecţie bazate pe nevoia de a securiza sisteme complexe construite din mai multe componente individuale, fiecare cu propriile vulnerabilităţi şi cerinţe de securitate, nemaifiind adecvate.
Conform documentului citat, companiile cu peste 2.500 de angajaţi au reprezentat 39% din ţintele atacatorilor, faţă de 50% cât au reprezentat în 2012 şi 2011. În cazul companiilor mari, probabilitatea unui atac de tipul watering-hole a fost mai ridicată decât cea al unuia prin e-mailuri de tip phishing.
Probabilitatea ca ameninţările să apară din interiorul organizaţiei este mai ridicată, ceea ce înseamnă că nevoia de a educa angajaţii asupra potenţialelor riscuri este foarte importantă, precizează sursa.
”Pierderea datelor stocate în aceste 'cutii negre' este gravă, existând riscul să afecteze nu doar compania, ci şi pe partenerii şi clienţii acesteia. Un centru de date modern şi de viitor este conectat la servicii bazate pe o infrastructură de tip cloud şi echipamente de backup de tip appliance, iar companiile de securitate trebuie să se adapteze şi să se transforme în conformitate cu nevoile actuale ale organizaţiilor”, menţionează raportul.