Centrul pentru Politici şi Servicii de Sănătate – CPSS în parteneriat cu Fundaţia pentru SMURD şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale – STS lansează campania “112 – şansa fiecărei vieţi în pericol!”, derulată în cadrul proiectului “Numărul unic de urgenţă 112 – drept şi responsabilitate” finanţat prin Phare.
Campania îşi propune informarea opiniei publice cu privire la existenţa, utilitatea şi folosirea corectă a Numărului European Unic de Urgenţă – 112. Existenţa unui număr mare de apelări false către Serviciul de urgenţă 112, de către persoane care nu înţeleg importanţa sa, poate duce la pierderea vieţii altor semeni aflaţi în pericol, care nu pot solicita ajutor în momentul în care au nevoie. De la începutul anului şi până în prezent s-au înregistrat 10.584.916 apeluri la numărul de urgenţe 112, dintre care 8.691.806 apeluri au fost false.
Proiectul “Numărul unic de urgenţă 112 – drept şi responsabilitate” implică derularea campaniei de informare a populaţiei, prin realizarea şi difuzarea unui spot radio, realizarea şi publicarea a 2 machete de presă, promovare on-line şi prin oferirea de informaţii şi materiale informative către populaţie, şi mai ales elevilor, în cadrul unor evenimente desfăşurate sub genericul “Săptămâna responsabilităţii civice”, în perioada 1-5 iunie, prin activităţi tematice ce vor fi organizate în peste 50 de unităţi de învăţământ din România.
În cadrul proiectului a fost realizat totodată un studiu privind cunoştinţele, atitudinile şi practicile populaţiei cu privire la apelarea 112. Studiul a fost realizat pe un eşantion de 1.214 respondenţi, reprezentativ la nivel naţional pentru populaţia generală cu vârsta peste 15 ani. Datele colectate arată că 84,4% din populaţie este informată despre existenţa numărului 112 şi cunoaşte semnificaţia acestuia. În ultimul an, 12,4% din populaţie a apelat acest număr. În România, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă a fost introdus din luna martie 2005 şi are ca obiectiv salvarea vieţii, protejarea sănătăţii, a proprietăţii şi a mediului.