Planul strategic cuprinde investiţii totale la nivel global de 4,7 miliarde de euro în digitalizare, din care 3,8 miliarde de euro în instalaţii precum contoare inteligente, automatizarea şi controlul de la distanţă al staţiilor şi gestionarea proceselor de lucru.
Din totalul de 3,8 miliarde de euro, 2 miliarde de euro vor merge în Italia, 1,1 miliarde de euro în operaţiunile Enel din America Latină, 500 de milioane de euro în activităţile din peninsula Iberică, iar 200 de milioane de euro în România.
"Acest lucru ne va ajuta să atingem performanţe superioare, să ţinem pasul cu avansul tehnologic. Vom folosi tehnologie de ultimă generaţie", a declarat directorul general al companiei, Francesco Starace.
Enel vrea să implementeze contoare inteligente pentru un număr de 1,3 milioane de consumatori de energie electrică din România, din totalul de 2,8 milioane de clienţi, până în 2019, potrivit strategiei companiei pe următorii trei ani.
Până în prezent, compania a instalat 140.000 de contoare inteligente pentru consumatorii din zonele Muntenia Sud, Banat şi Dobrogea.
Conform datelor prezentate de companie, implementarea contoarelor inteligente în Italia, începând din 2001, a dus la reducerea timpului mediu de întreruperi neplanificate pe an pentru un client de la 128 de minute în 2001 la 44 de minute anul trecut.
Totodată, compania a făcut o economie de 40% la costurile de operare pe client, de la 80 de euro în 2001 la 48 de euro în 2015.
Anul trecut, în România, potrivit datelor Autorităţii Naţionale de Reglementare, durata întreruperilor pentru un client casnic a fost de 221 de minute în cazul Enel Distribuţie Muntenia, 234 pentru Enel Distribuţie Dobrogea şi 247 pentru Enel Distribuţie Banat, media la nivel naţional fiind de 308 minute.
Enel este o companie energetică multinaţională, concentrându-se în special în Europa şi America latină. Grupul Enel activează în peste 30 de ţări de pe patru continente, are o capacitate instalată netă de circa 90 GW, generează electricitate şi gaz printr-o reţea ce acoperă circa 1,9 milioane kilometri. Cu cei 61 de milioane de consumatori în toată lumea, Enel deţine cea mai mare bază de clienţi comparativ cu societăţile europene din acest sector şi este printre cele mai mari companii de electricitate de pe continent în ceea ce priveşte capacitatea instalată şi EBITDA raportat.
Prezentă pe piaţa din România încă din 2005, Enel are peste 3.100 de angajaţi în România şi oferă servicii unui număr de 2,8 milioane de clienţi, acoperind aproape o treime din piaţa locală de distribuţie. (Sursa: Agerpres)