Compania InfoClick, în asociere cu Newsphone Hellas (Grecia), furnizează de la 31 octombrie informaţii actualizate ale abonaţilor persoane fizice, companii şi instituţii publice prin apelarea numărului naţional scurt 118800, în urma unor acorduri încheiate cu furnizori de telecomunicaţii. „Pentru prima oară, românii au acces la un serviciu universal al abonaţilor de telefonie prin apelarea numărului naţional scurt 118800, care oferă datele actualizate ale abonaţilor pers
Compania InfoClick, în asociere cu Newsphone Hellas (Grecia), furnizează de la 31 octombrie informaţii actualizate ale abonaţilor persoane fizice, companii şi instituţii publice prin apelarea numărului naţional scurt 118800, în urma unor acorduri încheiate cu furnizori de telecomunicaţii.
„Pentru prima oară, românii au acces la un serviciu universal al abonaţilor de telefonie prin apelarea numărului naţional scurt 118800, care oferă datele actualizate ale abonaţilor persoane fizice, companii şi instituţii publice, 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână. În plus, la cerere, aceştia pot beneficia gratuit de suport pentru identificarea unor informaţii suplimentare despre numerele solicitate”, a declarat, marţi, directorul general al InfoClick, Kostas Papadopoulos.
Registrul abonaţilor cuprinde cea mai extinsă bază de date din România, incluzând detaliile de contact ale utilizatorilor privaţi şi ale companiilor (inclusiv utilizatorii de cartele preplătite), care acceptă acest lucru. Datele abonaţilor includ numere de telefon, din reţeaua naţională fixă sau mobilă, numere de fax şi alte detalii de identificare, precum adresa poştală.
„Sfătuiesc toţi utilizatorii reţelelor de telefonie, fie ele mobile sau fixe, abonaţi sau utilizatori de cartele preplătite, să îşi întrebe furnizorul despre acest registru şi despre situaţia lor. Ar trebui să fie interesate în primul rând companiile, pentru că acum au la dispoziţie un instrument eficace şi gratuit prin intermediul căruia pot fi găsite de clienţi sau parteneri de afaceri”, a declarat Cătălin Marinescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii.Registrul abonaţilor este disponibil şi online: www.118800.com.ro.
Numerele de mobil, în baza de date, numai cu acordul abonatului
Registrul abonaţilor cuprinde cea mai complexă bază de date din România, atunci când vine vorba de numerele din reţeaua fixă naţională. Numerele de telefon din reţelele mobile nu se regăsesc în baza de date, numai dacă abonatul a cerut acest lucru. „Abonatul unei reţele de telefonie mobilă trebuie să anunţe operatorul că doreşte ca numărul său să fie public, numai aşa poate fi inclus în baza de date” au declarat pentru capital.ro reprezentanţii InfoClick.
Tarifele aplicabile serviciului, în funcţie de reţeaua din care se apelează Serviciul, sunt următoarele:
Romtelecom: 0,71 euro pe minut
UPC: 1,19 lei pe apel + 1,19 lei pe minut
Vodafone: 0,36 euro pe apel + 0,30 euro pe minut
Orange: 0,36 euro pe apel + 0,42 euro pe minut