Directorul Agenţiei Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă (AJOFM), Daniel Don, a declarat, că la ora actuală la Câmpia Turzii a fost deschis un Centru de coordonare al proiectului Întreprinderea socială, pe strada Şcolii nr. 6. Grupul ţintă avut în vedere pentru derularea acestui proiect trebuie să includă 743 de persoane concediate de Mechel Câmpia Turzii în luna februarie a acestui an.
‘Potrivit directivelor UE, în activitatea Întreprinderii sociale nu trebuie să existe suprapuneri de fonduri. Locaţia trebuie să fie specială, cu personal şi dotare specială. Pentru fiecare dintre cele 108 persoane angajate a fost alocată, prin proiect, suma de 200 de euro pe lună. Grupul format din 108 persoane reprezintă 12% din totalul celor 743 de disponibilizaţi în 2013 de Mechel.
Procentul este bun ţinând cont de faptul că proiectul a început în luna martie 2013, fiind depus la Comisia Europeană în data de 22 decembrie 2012′, spune Daniel Don, citat de Agerpres.
Derularea proiectului a început pe 6 martie, iar durata maximă de desfăşurare a acestuia va fi de 2 ani, până în martie 2015, când gradul de ocupare va trebui să ajungă la peste 50%. Pentru înfiinţarea propriu-zisă a Întreprinderii sociale prevăzute în proiect, sunt selectate 250 de persoane din cele 743. Criteriile care stau la baza selecţiei de personal au în vedere specificul Întreprinderii sociale, care va avea patru secţiuni – servicii, producţie de textile, de mase plastice şi de componente de metal. Persoanele care vor lucra în Întreprinderea socială fac parte din categoria celor cu şanse reduse de angajare pe piaţa muncii şi vor fi şi angajaţi şi coproprietari, cu abilităţi antreprenoriale.
Pentru 80% dintre persoanele care vor lucra în cadrul Întreprinderii Sociale au fost efectuate teste ‘Profiles’ privind meseria practicată şi abilităţile antreprenoriale. La fiecare din cele patru secţiuni ale Întreprinderii, personalul trebuie să aibă cunoştinţele privind producţia pe care o realizează concret, fără pierderi şi blocaje, dar şi legate de administrarea concretă a Întreprinderii, pentru că după 2015 angajaţii vor deveni patroni ai acestei unităţi industriale, îşi vor alege forurile de conducere, vor extinde sau găsi alte pieţe de desfacere, a explicat Daniel Don.
‘AJOFM nu a cheltuit niciun leu pentru consultanţă în acest proiect social de la Câmpia Turzii. Scopul proiectului este reintegrarea pe piaţa muncii a personalului concediat de la Mechel. AJOFM nu creează locuri de muncă. Rolul Agenţiei este de intermediar pe piaţa muncii. Nici statul, ci mediul privat creează, în fapt, locuri de muncă. Noi, ca Agenţie, ne-am depăşit pe noi, pentru că am creat, ca unitate de stat, locuri de muncă’, a arătat Daniel Don. El spune că în România multe dintre situaţiile neperformante ‘pleacă de la neperformanţa funcţionarilor publici’.
‘Clasa politică nu are colective de specialişti care să îi ofere soluţiile tehnice, Din păcate, în sistemul funcţionarilor publici sunt prea puţini specialişti. Soluţii viabile de reconstrucţie a economiei trebuie să vină din partea sistemului administrativ’, a afirmat Daniel Don.
El a amintit, totodată, că a iniţiat, în premieră, şi o aplicaţie smart phone care gestionează cu succes locurile de muncă vacante din judeţ.
Sursa: Agerpres