‘Unul dintre obiectivele strategiilor pentru dezvoltarea sectorului IMM este implementarea unor proiecte existente deja în alte state europene. Este vorba despre Mediatorul de credite, acordarea unor facilităţi fiscale pentru ‘business angels’, Consiliul Naţional pentru Antreprenoriat, Centre de consiliere pentru achiziţii publice, Cardul de afaceri, înfiinţarea Cosiliului de Competitivitate, Susţinerea aglomerărilor competitive (clustere) şi stimularea firmelor cu creştere rapidă, numite în limbajul de specialitate gazele’, a declarat Cezar Iliu.

Oficialul MECMA a precizat că toate proiectele vor fi implementate cu fonduri europene.

‘Iniţiatorii vor fi MECMA, Ministerul Finanţelor Publice, Banca Naţională a României, Ministerul Muncii, ANRMAP, Oficiul Naţional pentru Registrul Comerţului’, a adăugat acesta.

De asemenea, printre obiectivele MECMA pentru dezvoltarea sectorului IMM se regăseşte realizarea unui brand economic de ţară, potrivit consilierului MECMA.

Pentru promovarea creşterii economice prin investiţii şi îmbunătăţirea climatului investiţional, MECMA urmăreşte stabilirea unui portofoliu de domenii şi locaţii, precum şi construirea unui portal informatic.

‘Investiţiile străine directe din anul 2010 s-au situat la un nivel mai mic decât în 2009, când nivelul a fost de 4,899 miliarde euro. În 2010 suntem devansaţi doar de Polonia, în timp ce în 2009 ne-am aflat pe locul trei în regiune’, a adăugat Cezar Iliu.

Potrivit sursei citate, în ultimii doi ani, Ford a realizat cele mai mari investiţii în România, de 201,8 milioane euro. Compania este urmată de Groupama Asigurări – 175,4 milioane euro şi Bancpost – 160,8 milioane euro.

‘Intenţionăm să facem exporturi de produse cu grad de procesare ridicat – componente auto şi din industria constructoare de maşini. Dorim să exportăm produse sub brand propriu. Importurile au depăşit cu mult exporturile în primele şase luni ale anului 2010. Soldul este negativ, dar s-a redus puternic faţă de anul 2008’, a adăugat Cezar Iliu.