„Iubitorii de muzică trebuie să ştie că, dacă doresc să poată alege dintr-o gamă variată şi largă de muzică şi dacă vor ca artiştii lor favoriţi să se consacre, trebuie să le ofere sprijin prin cumpărarea muzicii lor”, se arată pe site-ul AIMR.

Descărcarea şi arderea de CD-uri taie din vânzări – sursa principală de trai pentru majoritatea artiştilor care fac muzică.

Turneele live au reprezentat întotdeauna o sursă de venit, dar nu pot finanţa o carieră întreagă. Cheltuielile de călătorie şi organizare de concerte depăşesc profiturile în majoritatea cazurilor, rare fiind situaţiile când sunt suficient de consistente pentru a compensa costurile.

Chiar şi atunci când un artist nou este descoperit pe Internet, acesta nu va câştiga suficient cât sa trăiască din muzica sa decât dacă sunt destui oameni care să cumpere înregistrările lui fie prin intermediul unui site legal de comercializare, fie pe suport fizic.

„Muzica gratuită (la liber) sună grozav. Care este problema?”

Este o concepţie greşită deseori întâlnită că accesarea aşa-zis „free” a muzicii prin descărcare sau arderea de muzică de pe Internet, fără permisiunea creatorului şi fără nicio plată către acesta, nu afectează pe nimeni. Nimic nu poate fi mai departe de adevăr. Upload-ul neautorizat este ilegal şi copierea neautorizată reprezintă un act incorect faţă de munca din spatele muzicii preferate.

Muzicienii şi oamenii care investesc în muzică plătesc un preţ enorm pentru aceste acte. Artiştii, în primul rând, casele de producţie care au investit în aceştia, editorii care gestionează drepturile de autor ale pieselor lor şi mii de oameni implicaţi în multe domenii diferite ale industriei muzicale, cu toţii sunt afectaţi.

Descărcarea şi arderea de piese muzicale fără permisiune nu recompensează în niciun mod eforturile celor care creează, dezvoltă şi înregistrează muzică, oameni care depind de muzică pentru traiul lor de zi cu zi.
Cu cât se copiază şi se distribuie mai mult prin internet muzică în mod ilegal, cu atât mai puţini bani încasează companiile din vânzări, pentru a avea ce reinvesti în artişti şi muzică.

„Aceşti artişti sunt oricum extrem de bogaţi, nu-i afectează câteva melodii descărcate free”

Marea majoritate a artiştilor nu sunt bogaţi. Şi nici nu este vorba doar cateva piese, dar practic tot ceea ce a fost înregistrat vreodată. Dar cei care pierd cel mai mult sunt artiştii în devenire, deoarece dacă nu se cumpără muzică, nici nu se strâng bani pentru a se face investiţii în ei.

Ceea ce înseamnă că iubitori de muzică ies in pierdere. Tot mai puţini artişti mai au şansa de a-şi face un nume, iar casele de producţie îşi vor asuma tot mai puţine riscuri în privinţa promovării muzicii experimentale sau a genurilor muzicale de nişă. Consumatorii de „muzică gratuită” poate că obţin un beneficiu pe termen scurt, dar, prin această practică, afectează pe termen lung atât artiştii pe care îi admiră, cât şi noile talente.

Cântăreţii şi trupele au nevoie de timp să crească în valoare, iar dacă primele lor vânzări sunt canibalizate de punerea la liber pe internet, nu vor avea niciodată şansa de a înregistra un al doilea album.

„Uploadul şi copierea fără acordul creatorului or fi ilegale, dar nu exagerează oare industria muzicală efectul pe care îl au asupra sectorului de muzică?”

Există dovezi incontestabile că atât copierea, cât şi distribuţia neautorizate determină în mod direct scăderea vânzărilor de muzică.

De exemplu, vânzările de albume au scăzut o dată ce punerea la dispoziţie pe Internet a explodat. Într-un interval de numai 4 luni în anul 2002, numărul de fişiere muzicale puse ilegal la dispoziţie pe site-urile pirat s-a dublat aproape, crescând de la 500 de milioane la 900 de milioane. În aceeaşi perioadă, vânzările de muzică la nivel mondial au scăzut cu aproximativ 7%, adică s-au vândut cu 250 de milioane mai puţine albume în 2002 decât în 2001.

Upload-ul şi copierea neautorizate şi în masă nu au fost singurul motiv pentru acest declin, dar au avut cu siguranţă un impact major.

În special, vânzările artiştilor de top sunt în scădere: în 2001, pentru prima dată în mulţi ani, nici un album nu s-a vândut în mai mult de 10 milioane de exemplare în America, cea mai mare piaţă din lume. Acest fapt s-a repetat în 2002, când un singur album (Eminem – Eminem Show) a reuşit să mai depăşească pragul de 10 milioane de exemplare vândute. Scăderea vânzărilor înregistrate de artiştii consacraţi are ca efect scăderea fondurilor alocate pentru creşterea şi susţinerea de noi talente.

Şi poate cel mai îngrijorător este faptul că majoritatea oamenilor care copiază muzică de pe Internet sunt fanii tineri, cei mai mari consumatori de muzică. Dintre tinerii din Europa care copiază muzica „gratis", 41% afirmă că în paralel cumpără mai puţin, faţă de doar 19% care afirmă că ar cumpăra mai mult.

O întreagă nouă generaţie de fani ai muzicii determină, de fapt, scăderea diversităţii în muzică, deşi tocmai asta caută şi iubesc.

SURSA: AIMR