Târgurile online încep să îşi facă loc în programul de evenimente ale anului. Gheaţa segmentului a fost spartă de imobiliare, a urmat un târg de joburi, iar recent s-a încheiat unul dedicat turismului. Avantajele sunt certe: atât pentru organizatori, cât şi pentru participanţi, costurile sunt mult mai mici decât în cazul târgurilor clasice, în vreme ce numărul vizitatorilor este de până la cinci ori mai mare.
S-ar putea spune că târgurile online au transformat în avantaje minusurile unei expoziţii tradiţionale. Accesul gratuit, timpul câştigat de părţile implicate, accesibilitatea facilă, indiferent de vreme, sunt câteva plusuri faţă de cele ale unui târg tradiţional. Însă, în cazul în care conexiunea la internet cade ori expozantul online pe care l-ai contactat este angajat într-o altă discuţie, ai şanse mari să părăseşti site-ul destul de dezamăgit.
Primul târg organizat în mediul online, ImoSfera, s-a derulat în luna iunie şi a necesitat o investiţie de 15.000 de euro. Târgul a pus la dispoziţia vizitatorilor o platformă chat, operaţională în intervalul orar 10.00-20.00. Evenimentul a numărat 32 de standuri customizate ale dezvoltatorilor imobiliari, o galerie foto, iar vizitatorii au putut descărca broşuri şi au avut acces la datele de contact ale expozanţilor.
Turismul se vinde bine pe internet
Preţul standard de înscriere pentru un expozant a fost de 357 de euro. La un simplu calcul, compania a reuşit să recupereze aproximativ 75% din suma investită, deşi a atras mult mai mulţi vizitatori decât un târg clasic. „Am beneficiat de un mare capital de imagine, dar şi de un record de trafic pe site-ul nostru imobiliar (peste 19.000 de unici/zi, n.red)“, spune Daniel Crainic, marketing manager imobiliare.ro, organizatorul evenimentului. În cele şase zile de târg, pe site au fost înregistraţi aproape 26.000 de vizitatori unici şi 38.000 de vizite (accesul gratuit), în medie de cinci ori mai mulţi decât la un târg tradiţional. Şi pentru că a fost un succes, după cum afirmă organizatorii, târgul va fi organizat şi la anul.
Un alt târg online s-a desfăşurat săptămâna trecută, de data aceasta pe turism. În cazul acestui eveniment, vizitele au putut fi efectuate non-stop, iar reprezentanţii agenţiilor au „chatuit“ cu turiştii 24/24. Vizitatorii au avut acces la o gamă variată de oferte. De la destinaţii clasice (schi, city break-uri, croaziere), standurile au avut afişate oferte de vacanţe în ţara lui Moş Crăciun, plus vacanţe „adults only“. Investiţia a fost de peste 20.000 de euro (de cinci ori mai mică decât cea necesară târgului de turism organizat de ANAT), sumă care poate fi recuperată din vânzarea de sejururi, întrucât standurile prezente în cadrul târgului au fost ale turoperatorului, respectiv ale agenţiilor revânzătoare. Prin urmare, nu s-au încasat bani din prezenţa la târg, deşi la un eveniment tradiţional, participarea expozanţilor costă, în medie, între 500 şi 1.000 de euro.
„Prin TravelExpo dorim să atragem mai mulţi clienţi, să creştem volumul vânzărilor “, declară Corina Păcuraru, general manager al Perfect Tour, organizatorul evenimentului. Târgul a stârnit curiozitatea a 15.000 de vizitatori, număr similar celor care au vizitat târgul ANAT din această toamnă. Pentru anul viitor, este de aşteptat o diversificare a tematicii târgurilor online, în condiţiile în care primele tentative din acest an au oferit rezultate încurajatoare şi au dat idei şi altor jucători de pe piaţa expoziţiilor.
Astfel de chestionare au permis iniţierea discuţiilor live cu expozanţii de la târgul imobiliar. La cel de turism, discuţia s-a făcut prin deschiderea unei ferestre de chat
15.000 de euro este investiţia necesară organizării unui târg online. Peste 80% din această sumă este direcţionată către crearea platformei care să suporte interacţiunea