‘Până acum nu se plătea taxa pentru Euro 5. De la 1 ianuarie 2011, toate maşinile fabricate vor fi obligatoriu echipate Euro 5 şi nu mai putem sta fără a le taxa, pentru că şi ele poluează, chiar dacă mai puţin’, a spus Laszlo Borbely.
Ministerul Mediului a propus, deocamdată, ca la Euro 5 să fie achitată o taxă de 116 euro pentru maşinile noi, de 91 de euro pentru cele vechi de doi ani, în cazul unei motorizări de 1.100 cmc. Taxa se va ridica la 680 de euro pentru maşinile noi şi 618 euro pentru cele vechi de doi ani, în cazul autoturismelor cu 2.000 cmc. În cazul celor cu motor de 3.000 cmc, noua taxă auto va fi de 2.160 euro pentru cele noi, respectiv de 1.706 pentru cele vechi de doi ani.
La maşinile Euro 4, taxa auto de la 1 ianuarie va fi de 483 euro la cele vechi de un an, cu motor de 1.400 cmc, faţă de 380 euro – vechea taxă auto, şi de 399 euro la o maşină veche de trei ani, faţă de 315 euro vechea taxă.
La autoturismele Euro 4 cu motor de 2.000 de cmc, noua taxă va fi mai mare cu 23 la sută, respectiv 1.281 euro la o maşină veche de doi ani faţă de 1.060 euro taxa veche, respectiv de 1.424 euro la maşinile vechi de patru ani faţă de 899 euro în vechea formă a taxei auto.
La Euro 3, la un autoturism cu un motor de 1.400 cmc, noua taxă ajunge la 998 euro la maşinile cu o vechime de 7 ani, faţă de 673 în vechea formă a taxei, respectiv la 880 de euro pentru maşinile vechi de opt ani faţă de 594 de euro în 2010, ceea ce reprezintă la motorizarea Euro 3 o creştere cu 35 la sută.
În ceea ce priveşte motorizările Euro 2, la un motor de 1.400 cmc, taxa pentru un autoturism vechi de zece ani este de 2.428 faţă de 1.618 în vechea formă a taxei, respectiv de 1.499 de euro la maşinile vechi de 12 ani, faţă de 1.000 euro în prezent.
Ministerul Mediului lucrează la o facilitate suplimentară pentru maşinile hibrid şi electrice, astfel încât acestea să nu plătească taxa de primă înmatriculare.