Piaţa electronicelor de larg consum este puternic influenţată de o singură categorie, cea a televizoarelor, conform studiului GfK TEMAX.
Piaţa a ajuns în T3 2010 la o valoare de 59 milioane de euro. Această performanţă generală bună este susţinută de tehnologia Flat TV care continuă să crească în importanţă pe piaţă, înregistrând un salt de 12% în T3 2010 faţă de T3 2009.
Televizoarele cu ecran plat mediu (32") încă reprezintă aproape jumătate din totalul vânzărilor LCD de pe piaţă.
Cu toate acestea, ritmul de creştere este mai lent pentru acest segment, comparativ cu TV de 22 – 23", a căror cotă în unităţi LCD a crescut la aproape un sfert în T3 2010.
Tendinţa arată că preferinţa consumatorilor este orientată spre achiziţionarea unui LCD ca al doilea televizor, reducând achiziţiile pentru cealaltă opţiune – CRT de 21".
Ecranele de dimensiuni mai mari, funcţionând pe baza noilor tehnologii – cum ar fi tehnologia LED, care acum reprezintă 14% din valoarea LCD-urilor, – au o performanţă foarte bună.
De exemplu, aproape un sfert din toate vânzările în euro de LCD-uri în T3 2010 au fost vânzări realizate cu modele de 40-42". Deoarece televizoarele LED TV se vând acum și la diagonale mai mici, cum ar fi 26" sau 22-23", este clar care va fi viitorul standard pentru tehnologia Flat TV.