Maşinile sunt echipate în prezent cu faruri care folosesc tehnologii diferite, halogen, xenon, LED, dar oare care sunt cele mai bune.
Farurile cu halogen sunt, în prezent, cele mai folosite în industria auto, acestea având o durată de viaţă mare. Un bec cu halogen poate funcţiona până la 1.000 de ore în condiţii normale, iar preţul este accesibil.
Acest tip de becuri sunt sensibile la contactul cu diverse substanţe. La înlocuirea unui bec cu halogen defect este de evitat atingerea sticlei deoarece sarea din piele poate dăuna, iar becul va mai rezista la fel de mult la temperaturi ridicate.
Faruri cu Xenon
Aceste becuri produc mai multă lumină decât cele cu halogen. Un bec cu xenon produce 3.000 de lumeni şi 90 mcd/m2, în timp ce un bec cu halogen produce numai 1.400 lumeni şi 30 mcd/m2. Aceste becuri nu sunt agreate deloc de către participanţi la trafic care vin din sens opus tocmai datorită luminii puternice pe care o emană şi mai ales când nu sunt reglate corespunzător. Alte dezavantaje ale acestor becuri sunt preţul mare şi materialele toxice folosite la construcţia lor.
Faruri cu LED
Un alt avantaj al acestora este posibilitatea creării de diferite forme. În privinţa luminii pe care o emit, farurile cu LED se poziţionează între cele cu halogen şi cele cu Xenon.
Un dezavantaj mare al acestor faruri este acela că se încălzesc puternic la bază şi pot afecta cablurile de conectatre. Constructrii auto evită din acest motiv să monteze faruri cu LED şi folosesc LED-urile doar pentru stopuri sau pentru poziţii.
SURSA: Autovolution