Heineken România raportează o creştere de 7% a cifrei de afaceri pentru 2010, comparativ cu 2009, ajungând la 1,12 miliarde lei brut şi la 934 milioane lei net.
În anul 2010, Heineken România a înregistrat o creştere de 7% a cifrei de afaceri, comparativ cu 2009, în ciuda trendului descendent al pieţei de bere din România. "Această performanţă demonstrează că strategia noastră pe termen lung de a ne concentra pe cota de piaţă în valoare dă rezultate, chiar şi în contextul unui an dificil din punct de vedere financiar şi economic, cum a fost anul 2010. Investiţiile permanente pe care le-am făcut în mărcile noastre, precum şi concentrarea asupra activelor de bază ale companiei ne-au permis să obţinem aceste rezultate. În plus, ne-am îmbunătăţit abilitatea de a genera lichidităţi prin revizuirea atentă a investiţiilor, prin programele de cost management şi prin managementul capitalului de lucru“, declară Jan Derck van Karnebeek, Managing Director Heineken România.
În anul 2010, volumul Heineken România a crescut cu 6% faţă de anul 2009. Creşterea se datorează în principal evouţiei mărcilor Ciuc Premium şi Bucegi şi demonstrează că strategia companiei de a susţine şi de a investi în permanenţă în mărcile sale dă rezultate.
Începând din luna aprilie 2011, Heineken România își va extinde portofoliul prin importul a opt mărci internaţionale: Amstel, Birra Moretti, Krusovice, Foster’s, Murphy’s, Strongbow, Sol şi Desperados. Toate aceste mărci sunt deja disponibile pe piaţa din România prin intermediul unor importatori. În 2010, volumul total al acestor 8 mărci vândut pe piaţa din România a reprezentat sub 1% din totalul afacerii Heineken România. „Grupul Heineken are un portofoliu puternic format din mărci internaţionale apreciate în întreaga lume, parte dintre ele fiind deja disponibile şi pe piaţa din România prin intermediul unor companii importatoare. Pentru a satisface cât mai bine nevoile clienţilor şi consumatorilor noştri, anul acesta am decis să aducem 8 dintre cele mai apreciate mărci internaţionale mai aproape de consumatorii români. În viitor, vom continua să investim în mărcile noastre şi să le dezvoltăm şi vom căuta în permanenţă cele mai bune căi de a răspunde cât mai bine exigenţelor clienţilor şi consumatorilor noştri“, spune Jan Derck van Karnebeek.
Conform Asociaţiei Berarii României, în 2010, piaţa de bere din România a scăzut cu aproximativ 3,5% faţă de 2009, fiind afectată de scăderea puterii de cumpărare a românilor. Recesiunea economică ce a afectat piaţa de bere din România a determinat unele schimbări în comportamentul de consum al românilor, unii dintre aceştia alegând să consume berea acasă în loc să iasă în oraş.