Aceste sectoare sunt considerate “creatoare de imagine prin excelenţă, calitate, tradiţie, competenţă”. Aceasta mai ales pentru că în perioada 2004 ‐ 2009 numărul pensiunilor turistice rurale a crescut cu 212%. Pentru următorii ani se are în vedere creşterea performanţelor la export ale turismului rural şi ecoturism prin capitalizarea avantajelor competitive ale acestora precum patrimoniul natural şi cel cultural spiritual.
Pentru biosistemele ecologice unice precum Rezervaţia Delta Dunării, comunităţile rurale vechi, cetăţile dacice, cum ar fi Sarmizegetusa Regia, Costesti Cetăţuia, Cetatea Blidaru, Cetatea Luncani‐Piatra Roşie, Cetatea Căpâlna, se impune o promovare turistică adecvată, se arată în documentul elaborate de specialiştii Ministerului Economiei.
În acest scop, Strategia prevede promovarea agresivă în ţară (birouri de informare) şi în afara ţării a acestor sectoare, îmbunătăţirea competenţelor companiilor private în domeniu, atât pentru exportatorii aflaţi la început, cât şi pentru cei dezvoltaţi.
Sectorul turismului rural include orice activitate de turism organizată şi care se desfăşoară în mediul rural, care face uz de patrimoniul naţional (patrimoniu natural, materiale şi moştenirea spirituală culturale), precum şi echiparea de turism, structuri, inclusiv case de oaspeţi şi ferme turistice agroturism.