Ionuţ Costea, acţionarul majoritar al agenţiei de turism Genius Travel, care şi-a anunţat clienţii că intră în insolvenţă şi că nu le va putea onora vacanţele, s-a prezentat la ANT, miercuri, pentru a prezenta acte referitoare la problema cu care se confruntă firma. Din datele prezentate de acesta, rezultă că 147 de turişti au fost păgubiţi, iar prejudiciul se ridică la 136.000 de euro.
"Ei au prezentat o listă la noi din care a rezultat că sunt 147 de turişti păgubiţi, iar pagubele ar fi undeva în jurul sumei de 136.000 de euro. Acţionarii au spus că au avut o problemă în interiorul companiei şi că nu ar fi fost vorba despre o "ţeapă", ci despre un "blocaj de cash", că au descoperit că nu mai au bani în cont după ce au plătit nişte furnizori, iar perioada în care au dispărut ar fi fost din cauza faptului că au făcut cercetări să vadă unde au dispărut banii respectivi", a declarat purtătorul de cuvânt al ANT, Marius Popescu.
Acţionarul majoritar al Genius Travel, Ionuţ Costea, le-a spus reprezentanţilor ANT că este şi creditor al acestei firmei. El ar fi creditat compania cu suma de 800.000 de lei şi nu îşi poate explica până în acest moment ce s-a întâmplat. Totodată, o firmă de audit extern ar fi fost angajată să facă verificări în acest caz.
Agenţia Genius Travel a fost sancţionată de către ANT şi i s-a retras licenţa de funcţionare.
"Noi am terminat controlul pe actele oficiale ale Genius Travel, am anunţat Poliţia şi ANPC cu ceea ce am găsit, ba mai mult, Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc şi cei de la Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) au făcut deja un tabel cu turiştii păgubiţi şi se pare că se încearcă oferirea unor gratuităţi pe durata vacanţelor în România", a mai spus Marius Popescu.
Până la momentul transmiterii ştirii, la Tribunalul Bucureşti nu a fost înregistrată o cerere de insolvenţă.
ANAT a exclus agenţia de turism Genius Travel, "pentru prejudicii morale create asociaţiei, prejudicii de imagine create agenţiilor de turism membre şi nemembre, care funcţionează corect şi îşi respectă clienţii, prejudicii materiale create turiştilor care au cumpărat vacanţe de la Genius Travel şi nu le pot efectua", se arată într-un comunicat transmis de asociaţie.
Reacţia publică a venit după ce clienţii agenţiei au primit primele e-mailuri prin care Genius Travel îi anunţa că intră în insolvenţă şi nu le va mai putea onora vacanţele plătite.
SURSA: Mediafax