Potrivit studiului Shopping Monitor realizat de către GfK, pentru jumătate dintre români, criteriul cel mai important după care îşi aleg magazinul este apropierea de casă sau de serviciu, precum şi timpul necesar pentru a ajunge la cumpărături.
Acest factor are o influenţă şi mai pregnantă în rândul persoanelor între 45 şi 55 de ani sau a celor cu educaţie superioară, dar mai ales pentru persoanele din Capitală.
Nivelul preţurilor este, de asemenea, un motiv destul de important în alegerea magazinului, menţionat de aproximativ 46% dintre români, cu un impact mai mare în rândul femeilor sau a persoanelor cu venituri mai mici de 1.500 de lei, dar mai puţin luat în considerare de bucureşteni. Varietatea gamei de produse alimentare şi nealimentare se regăseşte ca un criteriu important pentru românii care preferă lanţurile de hypermarket (43%).
Prospeţimea şi calitatea produselor, deşi ocupă locul 4 în clasamentul motivelor pentru care consumatorii aleg un magazin (16% din total populaţie), este de o importanţă relativ mică printre tinerii cu vârsta cuprinsă între 25 şi 35 de ani, dar şi a persoanelor care locuiesc în Bucureşti.
Alte criterii de o importanţă relativă pentru cumpărători (sub 6%) sunt obişnuinţa de a merge într-un magazin anume (mai ales în rândul românilor care nu lucrează), existenţa promoţiilor (cu un impact puţin mai mare printre femei), personalul plăcut şi posibilitatea cumpărării rapide (lipsa cozilor sau viteza achitării la casă).